
Na prekonanie rekordu v dĺžke trasy, prejdenenej na jednu nádrž, bol využitý vodík z obnoviteľných zdrojov. Mirai má zásobníky na vodík s kapacitou 5,6 kg, priemerná spotreba paliva bola 0,55 kg/100 km. Tankovalo sa na čerpacej stanici pod tlakom 700 barov, dotankovanie auta „do plna“ trvalo necelých päť minút.
Na prekonanie rekordu 1 003 km vodiči jazdili celý čas ekonomickým štýlom, ale nepouživali žiadne zvláštne techniky, jazda bola taká, aby bežnú premávku nekomplikovala. Prejdená vzdialenosť aj spotreba paliva boli oficiálne potvrdené nezávislým orgánom.
Rekord sa podarilo dosiahnuť vďaka efektívnejšiemu fungovaniu systému palivových článkov, nárastu kapacity vodíkových zásobníkov a lepšej aerodynamike. Pre porovnanie – za štandardných jazdných podmienok je Toyota Mirai schopná prejsť „na nádrž“ priemerne približne 650 km.

Toyota patrí k automobilkám, ktoré, na rozdiel napríklad od Volkswagenu, aj naďalej veria vodíku ako perspektávnemu palivu budúcnosti. Automobilka má dokonca program s názvom „Beyond Zero“. Ten zdôrazňuje, že pre Toyotu nie sú nulové emisie jediným konečným cieľom.
Podľa japonskej automobilky treba myslieť totiž na systematické a bezpečné riešenie mobility budúcnosti, ktoré bude ekologické a aj v praxi realizovateľné. Práve Vodík je podľa Toyoty perspektívnym zdrojom pre dopravu a ukladanie energie nielen v rámci cestnej, ale aj železničnej, lodnej a leteckej dopravy.