Problém elektrického hatchbacku Bolt, ktorý Chevrolet vyrába od roku 2017, nie je novinkou. Predáva sa však len v USA, a tak sa o jeho rizikách v Európe veľa nehovorí. Podstatné však je, že to, čo ho trápi, nie je ďaleko od podobných prípadov iných výrobcov elektromobilov. Americká agentúra pre bezpečnosť cestnej premávky NHTSA vedie vyšetrovanie v súvislosti s viacerými požiarmi tohto auta. Upozornil na to web Insideevs. Keďže však vyšetrovanie nie je skončené, k celej veci sa agentúra ešte nevyjadrila. Problém sa má týkať 50 392 elektrických hatchbackov vyrobených od júla 2017 až do septembra 2019.
General Motors si je toho vedomý, pretože riziká sa snažil riešiť zvolávacou akciou, pri ktorej aktualizovala softvér, obmedzujúci nabíjanie batérie na 90 %. No aj potom došlo k vznieteniu Boltu v americkom Ashburne. Zásah teda nebol úspešný. Od niektorých klientov, ktorí o to požiadali, už autá vykúpil, alebo vymenil za nové, ktoré tento problém nemajú. Ako uvádza web Insideevs, automobilka tak postupovala najmä v štátoch, ktoré majú prísnejšie zákony na ochranu spotrebiteľa. V niektorých však žiadosti o nápravu zamietla. Ani sa niet čomu čudovať, pretože drahšie riešenie ako odkúpenie vozidla, výmena za nové či výmena batériového paketu neexistuje.
Čítajte viac Teplo, teplejšie, horí! Tieto autá horia najčastejšieTak či tak sa ale s najväčšou pravdepodobnosťou stratám nevyhne. Bolt totiž využíva batérie od spoločnosti LGES, tie isté, ako používal Hyundai v modeli Kona Electric. Ukázalo sa, že tieto akumulátory sú náchylné na vznik požiaru z dôvodu zle navrhnutých anódových plátov. Hyundaiu tak neostávalo nič iné, ako súhlasiť s výmenou batérií v takmer 82 000 autách, čo predstavuje stratu približne 440 miliónov eur. Ak teda vyšetrovanie NHTSA ukáže, že problémy Boltu majú tú istú príčinu ako v Kone, je viac ako isté, že drahej náprave sa Chevrolet nevyhne. Z elektrickej pýchy GM sa tak môže stať ľahko čierna mora firemných účtovníkov.