Elektrická technológia umožňuje vstúpiť do sveta áut aj menším spoločnostiam. Akou je napríklad nemecká firma E-Legend, sídliaca v meste Beilngries, neďaleko Ingolstadtu, centrály Audi. Založil ju Marcus Holzinger, osobne spätý so značkou štyroch kruhov. Jeho otec pre Audi pracoval a on sám pôsobil v dizajnovom oddelení sesterského Volkswagenu. Asi sa netreba čudovať, že keď sa rozhodoval oživiť niektorú z legiend motoristického športu, voľba padla na Audi Quattro Sport – 5-valcovú turbo ikonu osemdesiatych rokov.
A projekt reinkarnácie je už vo vysokom štádiu vývoja. Holzinger sám navrhol dizajn modelu E-Legend EL1, ktorý nezaprie inšpiráciu v originálnom Quattre. Nešetril ani na výkone. Kým pôvodné Audi malo výkon 147 kW a rely „beštia“ skupiny B 224 kW, novinka bude disponovať výkonom neskutočných 600 kW, čo je viac ako 800 koní. Postará sa o to trojica elektromotorov – dva vzadu a jeden vpredu. Permanentný pohon oboch náprav, tak ako v Quattre, teda EL1 zostane. Novinka ho však porazí na všetkých frontoch.
Napriek batériám s hmotnosťou 550 kg sa totiž Holzingerovi podarilo vďaka využitiu karbónovej karosérie a monokoku udržať hmotnosť EL1 na akceptovateľných 1 680 kilogramoch. S takou obrovskou zásobou koní dokáže potom novodobé Quattro šprintovať na stovku za 2,8 sekundy a na dvojnásobok pod desať sekúnd. Len maximálna rýchlosť je obmedzená na 225 km/h, v čom bol originál, najmä ten súťažný, pravdepodobne lepší. Akumulátory s kapacitou 90 kWh majú stačiť na absolvovanie dvoch celých kôl referenčného okruhu Nürbugring.
Čítajte viac Audi RS3: Zázrak, ostrému hot-hatchu ostane 5-valec! V bežnej premávke to bude nepochybne stačiť aspoň na bezproblémových 300 km. Potom je nutné EL1 nabiť. Malo by to ísť relatívne rýchlo, keďže podporuje nabíjací výkon 150 kW. Výbava by mala obsahovať všetky bežné komfortné prvky – od klimatizácie cez navigáciu až po parkovaciu kameru a adaptívny podvozok. Za túto hračku, ktorá vznikne v 30 exemplároch, si však nemecká firma vypýta 1,06 milióna eur, čo je naozaj astronomická suma. Po Quattre má Holzinger „zálusk“ na ďalšie ikony motoristického športu. Skloňuje sa Lancia Stratos či Renault 5 Maxi Turbo.