Herbert Diess: Šéf koncernu VW ‘objavil‘ nevýhodu elektromobility

Herbert Diess je horlivým zástancom elektromobility. Na dovolenke si ju však vyskúšal na vlastnej koži. Zážitkami sa „pochválil“ na sociálnej sieti Linkedin. Jeho kritika je tak trochu úsmevná. Spoznal totiž len to, čo dávno pozná veľa majiteľov elektromobilov.

10.08.2021 18:00
debata (24)
Šéf koncernu VW bol počas dovolenky zaskočený... Foto: Ionity
Ionity - sieť rýchlonabíjacích staníc Šéf koncernu VW bol počas dovolenky zaskočený neutešeným stavom nabíjacej siete Ionity, ktorú nemecký automobilový gigant čiastočne financuje.

Koncern Volkswagen sa pod vedením Herberta Diessa „rúti“ do elektrickej éry. Hoci sám pred pár rokmi elektromobily kritizoval, dnes je ich veľkým zástancom. Inú ako elektrickú budúcnosť nepozná. Jeho ambicióznu stratégiu prijali aj akcionári automobilky, ktorí mu nedávno odobrili stoličku šéfa až do roku 2023. O to úsmevnejšie pôsobí Diessov príspevok na sieti Linked, kde bol sklamaný z nabíjacej infraštruktúry. Na dovolenku do Talianska sa totiž vybral na elektrickom Volkswagene ID.3 PRO S. V príspevku si pochvaľuje dojazd pri defenzívnej jazde a tiež spomína viacero miest, ktoré s elektrickým hatchbackom navštívil.

Nevyhol sa však ani kritike. Počas prejazdu rakúskym priesmykom Brenner mal totiž problém s nabíjaním. Navyše v sieti Ionity, ktorá je spoločným podnikom Volkswagenu, Daimleru, BMW a Fordu. Aj nemecká automobilka má tak v tejto sieti supernabíjačiek vlastné peniaze. Lenže Diessovi sa pri prejazde priesmykom nepodarilo nabiť vozidlo tam, kde pôvodne plánoval. Našiel len štyri nabíjačky situované pri obchodných centrách, ktoré boli, pochopiteľne, obsadené. Takouto realitou môže byť ale zaskočený len človek, ktorý elektromobil príliš nepoužíva.

Audi e-tron Scooter Concept - 2019 Čítajte viac ‘Zelená‘ ministerka ohrdla služobný elektromobil. Hoci ho propaguje

Preto sa Diess rozhodol dobiť vozidlo v talianskom Trente. Tu síce nabíjačku našiel, ale nešetril kritikou. Na Linkedin napísal: „Ani po minuloročnej kritike: žiadne WC, žiadna káva, stojan mimo prevádzky, rozbitá nabíjačka, smutný stav. Toto rozhodne nie je prémiový zážitok z nabíjania v sieti Ionity!“ Na jednej strane je pochopiteľné aj správne, že šéf koncernu vyjadruje počudovanie nad stavom nabíjacej infraštruktúry, ktorú čiastočne financuje, no zároveň ide o bežnú realitu, s ktorou sú konfrontovaní smrteľníci, ktorí sa rozhodli pre kúpu elektromobilu. A tiež to ukazuje na fakt, že nie všetko má hlava koncernu pod kontrolou.

Na sieť Ionity ale nepadá kritika po prvý raz. Ako pripomína Bloomberg, vlani sa do Ionity obula marketingová šéfka Volkswagenu Silke Bagschick, ktorej prekážali vysoké ceny za rýchlonabíjanie. Šéf Audi Markus Duesmann zas naznačil, že jeho automobilka zvažuje vybudovanie vlastnej siete nabíjacích staníc vo veľkých európskych mestách ako reakciu na neutešený stav siete Ionity. Diessova kritika sa už dostala aj k šéfom Ionity, tí sa k nej ale pre Jalopnik odmietli vyjadriť. Uvidíme, či Diessove slová vezmú vážne, alebo tu budeme mať o rok ďalší kritický príspevok na Linkedine.

Mercedes-Benz EQA - 2021 Čítajte viac Nemecko má vraj na cestách milión elektromobilov. Celkom tak to ale nie je

© Autorské práva vyhradené

24 debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #VW #elektromobily #nabíjanie #Herbert Diess #Ionity #VW ID.3
Články podľa značiek