Škoda Rapid 130: Takéto kupé zo ‘socíku ‘ len tak ľahko nezoženiete. Cena tomu zodpovedá

Má 36 rokov, ale na odometri len 15 000 km. A k tomu nikdy nezmenilo majiteľa. Vlastní ho stále ten prvý. Teraz je na predaj. Škoda, že s pravostranným riadením.

27.08.2021 18:00
debata (3)
Na britskom portáli sa objavil v predaji... Foto: carandclassic.co.uk
Škoda Rapid 130 - 1985 Na britskom portáli sa objavil v predaji excelentne zachovalý exemplár Škody Rapid 130. Ide o verziu pre Veľkú Britániu, takže je vybavený nielen liatinovými diskami, čiernou strechou a strešným oknom, ale aj pravostranným riadením.

Škoda Rapid 130 až 136 bol vrchol produkcie Škody, teda ak neberieme do úvahy Favorit, ktorý vznikol na sklonku jej samostatnosti. Kupé, ktoré nahradilo pôvodnú legendárnu Škodu 110 R a neskoršiu Škodu Garde, vyrábali v Kvasinách v rokoch 1984 až 1990. Jej vzadu uložený 4-valce 1,3 litra OHV dosahoval výkon 43 kW. Socialistický športiak s ním upaľoval maximálnu rýchlosť 150 km/h, keďže vážil len 840 kg. V porovnaní s Rapidom 120 malo kupé 130 už 5-stupňovú prevodovku. Modernejšie boli už len Rapidy 135 a 136, ktoré používali motor z novšieho Favoritu s hliníkovou hlavou valcov a výkonom zvýšeným na 46 kW.

Interiér chránili po celý čas ochranné fólie a... Foto: carandclassic.co.uk
Škoda Rapid 130 - 1985 Interiér chránili po celý čas ochranné fólie a dodatočné poťahy sedadiel.
Jesko Weis Performance Čítajte viac Nemec sa zamiloval do socalistických áut. Takto ich upravuje

Bolo to asi to najlepšie, čo ste si mohli v tom čase dopriať z produkcie vo východnom bloku. A aj najštýlovejšie. Väčšinu týchto áut, i keď sa ich vyrobili desiatky tisíc kusov, už dávno zožrala hrdza. O to viac prekvapuje exemplár z roku 1985, ktorý sa objavil v predaji na britskom internetovom portáli carandclassic­.co.uk. A keďže ide o kus vyrobený pre Západ, má čiernu strechu, strešné okno a tiež parádne liatinové disky, o ktorých sa mohlo zákazníkom z bývalého Československa len snívať. Nechýba ani pravostranné riadenie. Kuriózne je, že vozidlo predáva prvý majiteľ, ktorý s ním toho veru veľa nenajazdil. Na odometri má naše červené kupé len 9 433 míľ, teda približne 15 000 km. Využíval ho len do roku 1995, potom Rapid skončil vo vyhrievanej garáži.

Pod zadnou kapotou ukýva Rapid 130 motor 1,3... Foto: carandclassic.co.uk
Škoda Rapid 130 - 1985 Pod zadnou kapotou ukýva Rapid 130 motor 1,3 OHV s výkonom 43 kW. Silnejšie boli už len verzie 135 a 136, ktoré používali inovovaný agregát z Favorita.
Škoda Favorit - 1990 Čítajte viac Chcete ‘novú‘ Škodu Favorit? Táto vyzerá akoby práve zišla z linky. Má pritom 30! Takéto ideálne podmienky ho doslova zakonzervovali. Na laku síce vidieť drobné nedostatky, ale na auto z roku 1985, bez akejkoľvek protikoróznej úpravy, je to detail. Interiér zas chránili originálne fólie, ktoré majiteľ nikdy neodstránil. No a o skvelý stav čalúnenia sa zas postarali dodatočné poťahy sedadiel. Auto je teda v originálnom stave a na svoj vek v skutočne skvelej kondícii. Má všetky potrebné doklady, platnú technickú kontrolu, ťažné zariadenie a dokonca tu nájdete zdvihák v pôvodnom obale. Tomu ale zodpovedá aj ambiciózna cena. Vlastník ho ponúka za 27 500 libier, čo je 32 100 eur. Uvidíme, či si nájde svojho favorita. Je to nepochybne zaujímavá ponuka, keďže podobný Rapid zoženiete len ťažko, ak vôbec, ale zas nejde o žiadnu ikonu. Takáto cenovka by skôr svedčala kultovému kupé 110 R.
Škoda Rapid 130 - 1985
Škoda Rapid 130 - 1985
+16Škoda Rapid 130 - 1985

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #Veterán #Škoda #Škoda Rapid #Škoda-Auto #veterány #Škoda Rapid 130
Články podľa značiek