
Škoda už síce má na trhu SUV-kupé, ale len na tom čínskom, dokonca dva. V ríši stredu totiž predáva Kodiaq GT a Kamiq GT. Európa prichádza na rad až teraz. Filozofia je však iná. Prvý európsky model tejto triedy bude čisto elektrický. Aj preto neponesie prívlastok GT. Druhý karosársky variant úspešného SUV Enyaq, na ktorý má Škoda už približne 70 000 objednávok, dostane názov Enyaq Coupé iV. Na finálny dizajn si budeme musieť ešte počkať, ale prvé snímky v kamufláži veľa prezrádzajú.

Kým predná časť by mala byť identická s bežným Enyaqom, možno na pár detailov, vzadu prebehnú oveľa väčšie zmeny. Coupé bude mať splývavú siluetu kabíny a presklenú strechu. Ale nie na úkor priestoru pre cestujúcich. Rozmery ostanú totiž takmer identické. Na dĺžku bude mať SUV-kupé 4 653 mm, dokonca o štyri milimetre viac a na výšku 1 621, čo je takmer identické s bežným Enyaqom. Podobne to bude s rázvorom náprav 2 765 mm a šírkou 1 879 mm. Na zmenu proporcií doplatí len kufor. No i tak pôjde o veľmi slušných 570 litrov, iba o 15 menej.

Moderným a útulným variantom bude úroveň Loft, prevedenie Lodge staví na udržateľné materiály, napríklad na poťahy sedadiel, ktoré sú vyrobené zo 40 percent z panenskej vlny a zo 60 percent z polyesteru z 318 recyklovaných PET fliaš. Variant ecoSuite bude disponovať čalúnením z koňakovej kože, ktorá je vyrábaná ekologickým a udržateľným spôsobom, a to pomocou výťažkov z listov olivovníka.

Podobne ako pri Enyaqu iV budú mať zákazníci na výber dva batériové pakety a pohon zadných alebo všetkých kolies. Základná verzia iV 60 ponúkne batériu s kapacitou 62 kWh (58 kWh využiteľných) a elektromotor s výkonom 132 kW, ktorý bude poháňať zadnú nápravu. Prevedenie iV 80 má takisto pohon zadných kolies, ale výkon 150 kW a kapacitu 82 kWh (77 kWh využiteľných). Práve táto verzia bude mať dojazd 535 kilometrov na jedno nabitie, čo je o 15 viac v porovnaní s Enyaqom iV. Dôvodom je lepšia aerodynamika s koeficientom Cx 0,247.
