Ceny Favoritov z konca osemdesiatych rokov a začiatku tých deväťdesiatych sa pohybujú rádovo v stovkách eur. Napokon, väčšinu z nich už dávno zožrala hrdza, a tie čo zostali, nemajú na vrakovisko ďaleko. O to viac šokuje ponuka z Maďarska, kde sa objavil na predaj Favorit z roku 1991 za 20 000 eur. Je to preklep? Nie. Má totiž veľké tajomstvo. Jeho mladý maďarskí majiteľ je vášnivý „tuner“, a tak do svojho praobyčajného Favoritu so známkami hrdze a na plechových diskoch implantoval motor z legendárneho Volkswagenu Golf VR6 Synchro, ktorý schádzal z liniek, mimochodom tých bratislavských, v rokoch 1995 až 1997.
Z objemu 2,8 litra ponúkal na tie časy ohromujúci výkon 128 kW a 235 Nm krútiaceho momentu, takže Golf s ním šprintoval na stovku za 7,5 sekundy a dosiahol maximálnu rýchlosť 240 km/h. Samozrejme, aj s pomocou pohonu oboch náprav, vtedy ešte označovaného názvom Synchro. Zaujímavosťou tohto atmosférického agregátu boli mimoriadne kompaktné rozmery, pretože jeho valce s uhlom rozovretia len 15 stupňov sa zmestili do jediného bloku a vystačili si s jedinou hlavou valcov. Aj vďaka tomu sa ho podarilo mladému Maďarovi dostať pod kapotu slávneho kompaktu z čias socializmu.
Ako ukazuje video, Favorit VR6 doslova omráči zvukom, najmä ak ho porovnáte s pôvodným 4-valcom 1,3 OHV, ktorý dosahoval vo v najlepších časoch výkon 50 kW. A zaujímavá je aj dynamika, hoci nie dych vyrážajúca. „Vytunený“ Favorit totiž nezvláda preniesť na asfalt túto nádielku výkonu. Štvorkolka mu chýba, a tak majú úzke predné pneumatiky, navyše so zväčšeným odklonom čo robiť. Aplikácia v smartfóne ukazuje v tejto disciplíne najmenej 12,5 sekundy. V kombinácii s akustikou 6-valca však pôsobia výkony oveľa presvedčivejšie. Škoda, že majiteľ nezapracoval viac na vzhľade. Dať 20 000 eur a nemať sa čím ukázať, nebude pochuti ani tým najväčším priaznivcom posledného autorsky vyvinutého modelu Škody. Ale kamufláž je to vskutku dokonalá.
Čítajte viac Chcete ‘novú‘ Škodu Favorit? Táto vyzerá akoby práve zišla z linky. Má pritom 30!