Ford na tom nie je v Európe práve najlepšie. Nie je síce malým hráčom, ale obdobie veľkej slávy má dávno za sebou. Jeho predaje na starom kontinente pozvoľna klesajú. Kým v deväťdesiatych rokoch vedel osloviť ročne aj 1,5 milióna zákazníkov, o dekádu neskôr to bolo 1,2 milióna a v roku 2019 sa dostal po prvýkrát pod hranicu jedného milióna registrácií. Vlaňajší pandemický rok zrazil jeho predaje na necelých 700 000 kusov. Ford naskočil neskoro na módnu vlnu SUV a zbytočne veľa prostriedkov investoval do MPV, ktorých popularita sa končila. Mondeo, Fiesta a ani Focus už nie sú trhákmi ako v minulosti. Našťastie je tu nová Puma, Kuga, Explorer a nový elektrický Mustang Mach-E.
Čítajte viac Ford Bronco: Wrangler už nie je sám. Súper sa vracia po 24 rokoch!Ford by však potreboval poriadnu vzpruhu. Takú síce má, ale za Atlantikom. Z nového SUV Ford Bronco sa stal totiž doslova hit. Za prvý mesiac zaregistrovala automobilka objednávky na 200 000 kusov. Ešte vlani však tvrdila, že do Európy nezavíta. Presnejšie, tvrdil to hovorca nemeckej divízie Fordu s tým, že Bronco bolo kompletne vyvinuté v USA a pre USA a že na import do Európy neexistujú žiadne plány. Dnes je situácia úplne iná. Sám šéf Fordu Jim Farley totiž redaktorom britského Auto Expressu na akcii Goodwood Revival povedal, že Bronco v Európe predávať chce. Na otázku, či by Bronco v Európe fungovalo, odpovedal: „Absolútne, keď sa pozriem na to množstvo Defenderov okolo seba.“
Čítajte viac Ford Bronco Sport: Toto je priamy útok na Cherokee A žoviálne dodal, že už len čaká, kým sa chlapci z Ford of Europe konečne rozhýbu. Otázkou je, ako to spravia. Bronco so svojimi benzínovými motormi 2,3 EcoBoost a 6-valcovým 2,7 EcoBoost bez akejkoľvek elektrifikácie príliš neladí s európskymi emisnými predpismi. Potenciálny úspech Bronca by tak znamenal riskantné zvýšenie flotilových emisií a následné pokuty. Je teda možné, že Ford už pracuje na plug-in hybridnej verzii alebo nebodaj na diesli, ktorý by bol z hľadiska emisií CO2 prijateľným riešením. A možno Farley hovoril len o Broncu Sport, ktoré je viac SUV ako off-roadom, a teda aj omnoho úspornejším modelom. Nechajme sa prekvapiť.