Koronakríza zasiahla najmä masových výrobcov áut. Tí prémioví znášali následky lockdownov ľahšie. A aj ich solventní zákazníci. Týka sa to tiež Porsche. Dokonca odoláva čipovej kríze. Na čele koncernu Volkswagen totiž padlo rozhodnutie, že polovodičové súčiastky poputujú najmä do prémiových divízií, teda k značkám, ktoré vykazujú najvyššiu maržu. Kým teda linky Škody sa takmer zastavili, Porsche vyrába vo veľkom. Jeho výsledky v tomto roku sú naozaj excelentné. V treťom štvrťroku, teda od začiatku júla do konca septembra, zvýšilo odbyt áut medziročne o 13 %, na 217 198 kusov.
Ide síce o porovnanie s vlaňajším pandemickým rokom, ale práve letné mesiace patrili k tým najsilnejším. Porsche zlepšilo svoje výsledky v Nemecku o deäť, v Číne o 11 a v USA dokonca o 30 percent. Najzaujímavejšie sú však čísla, ktoré sa týkajú Taycanu. Toto elektrické 4-dverové kupé si zaknihovalo tento rok 28 640 registrácií. Razom sa tak ocitlo na rebríčku pred ikonickým modelom 911, z ktorého sa „minulo“ 27 972 kusov, aj Panamerou (20 275 ks) či dvojičkami 718 Boxter/Cayman (15 916 kusov). A to si deväťstojedenástka v tomto roku polepšila o 10 %.
Čítajte viac Porsche 718: Budúcnosť je čisto elektrická. Už v roku 2025Lepšie sa tak predávali len SUV Cayenne (62 451 ks) a Macan (61 944 ks).Na populárne SUV prvé elektrické Porsche teda nemá, no jasne naznačuje, že stávka na batérie Porsche vyšla. V predajoch Taycan dokonca predbehol Teslu S. Aj preto bude automobilka zo Zuffenhausenu elektrifikovať celé svoje portfólio. Na čisté elektromobily sa zmenia prakticky všetky modely s výnimkou kultového kupé 911, ktoré plánuje udržať spaľovacie motory pomocou dodávok syntetických palív.
Zaujímavé pritom je, že Porsche pôvodne plánovalo vyrábať len 20 000 Taycanov ročne. Záujem oň tak prekvapil aj samotnú automobilku, na čo padlo rozhodnutie zdvojnásobiť výrobné kapacity závodu v Lipsku, kde Taycan schádza z montážnych liniek.