Ceny jazdených áut na Slovensku rastú. Veľký záujem je najmä o takzvané „zánovné“ vozidlá s vekom okolo dvoch rokov. Tie sú stále v dobrom technickom stave a navyše kryté zárukou výrobcu.
Tie podľa dát spoločnosti Aures Holding zdraželi na Slovensku medziročne až o 15,03 %, v Českej republike o 13,27 % a v Poľsku o 3,01 %. Ich ceny sa aktuálne výrazne blížia cene nových áut.

Aj preto sa čoraz viac áut dováža individuálne zo zahraničia. Zväčša takéto auto stojí menej a navyše mnohí si myslia, že ak je auto zo zahraničia, jeho stav je automaticky oveľa lepší, ako keby si to isté auto kúpili na Slovensku. To však nie je pravda. Dokazuje to apríklad analýza spoločnosti Carvago.
Tá počas desiatich mesiacov od vstupu na európsky trh podrobila podrobnej technickej kontrole 10 000 áut pochádzajúcich z autobazárov zo 14 krajín EÚ. Výsledok zaskočil aj odborníkov – až 70 percent z nich neobstálo v komplexnom teste CarAudit (kontrola 270 inšpekčných bodov na každom vozidle) a Carvago ich kúpu neodporúčalo. Každé piate bolo pritom v takom stave, že by sa bez odstránenia najvážnejších nedostatkov nemalo vôbec vracať do premávky, respektíve bolo po nepriznanej havárii.
Mnohí práve kvôli kvalite uprednostňujú Nemecko. To je totiž podľa dát spoločnosti carVertical stále najobľúbenejšou krajinou, z ktorej sa dovážajú ojazdené vozidlá na Slovensko. A to predovšetkým kvôli už spomínanej cene, ale aj vyššie spomínanej lepšej výbave a stavu vozidla.
Druhou najobľúbenejšou krajinou, z ktorej sa často dovážajú ojazdené vozidlá, je Česká republika. Česko je veľmi blízko, a preto mnoho ľudí predpokladá, že dovoz vozidla nebude stáť toľko. Okrem toho dôležitú úlohu zohráva aj absencia jazykovej bariéry.
Neznamená to však, že postup je rovnaký akoby ste ho kúpili na Slovensku. Treba totiž okrem uvádzanej ceny zvážiť niekoľko veci: napríklad odhlásenie vozidla z evidencie v Českej republike, prepravu, prihlásenie vozidla na Slovensku, DPH, administratívne úkony a ďalšie poplatky. Tie môžu cenu relatívne „celkom slušne“ predražiť.
Dovoz ojazdených automobilov z Belgicka, Talianska a Holandska nie je až taký populárny, napriek tomu sa určité percento ojazdených automobilov dováža z týchto krajín, a to najmä kvôli rôznym modelom alebo značkám automobilov, ktoré na Slovensku nie sú dostupné.
(Vyššie uvedené štatistiky vychádzajú z údajov spoločnosti carVertical. To znamená, že táto štúdia zahŕňa len dovezené ojazdené vozidlá, ktoré boli skontrolované prostredníctvom platformy carVertical za posledné dva roky.)
Bez ohľadu na to, z ktorej krajiny sa rozhodnete pre dovoz ojazdeného vozidla, vždy je vhodné overiť si históriu a stav vozidla, ako aj poplatky a ďalšie náklady spojené s kúpou vozidla zo zahraničí, aby ste následne neboli nepríjemne prekvapení.