Nebýva zvykom, aby Škoda na svojich európskych mediálnych stránkach tak podrobne informovala o modeli, ktorý nie je určený pre európsky trh. Veď napríklad v Rusku predáva modernizovaný Rapid či špecifickú Octaviu, a pritom by ste sa ťažko dopátrali k bližším informáciám. Podobne je to s jej čínskymi modelmi, ako predĺženou Octaviou či Kamiqom GT. V prípade indických modelov Kushaq a najmä Slavia ale urobila výnimku. Informácie o príchode dávkuje s rovnakou intenzitou, akoby mala Slavia doraziť k Európanom. To je ale veľmi nepravdepodobné, pretože model bol vyvinutý v Indii pre indický trh a v Indii bude aj vyrábaný.
Najnovšie poskytla Škoda prvé oficiálne skice Slavie. Nielen exteriéru, ale aj interiéru. Z nich je jasné, že napriek cenovej orientácii tohto auta, postaveného na lacnejšej verzii platformy MQB-A-IN bude Slavia atraktívnym modelom so všetkými aktuálnymi znakmi európskych škodoviek. Od typickej prednej masky cez klinovité svetlá, charakteristický bočný prelis až po zadné delené svetlá v tvare písmena C. Jednoducho, lacný korienok nebude Slavia dávať najavo tak okato. Podobne je to s interiérom, kde sa inšpiruje jednoznačne novou Fabiou. Chýbať nebude 10-palcová dotyková obrazovka ani kruhové bočné prieduchy ventilácie s farebnou dekoračnou lištou.
Čítajte viac Škoda Slavia: Česi potvrdili dva motory pre lacný sedan. Spália aj zlý benzínPripomeňme, že Slavia bude dlhá 4 510, široká 1 752 a vysoká 1 487 mm. Aj rázvorom náprav s hodnotou 2 651 mm tak prekoná pôvodný indický Rapid. Hoci línie karosérie evokujú liftback, v skutočnosti bude Slavia trojpriestorovým sedanom s výklopným zadným vekom. Výbava bude obsahovať šesť airbagov a za príplatok pribudnú dva hlavové a bočné. Motory si Slavia požičia z už známeho Kushaqu. Na výber bude preplňovaný 3-valec 1,0 TSI s výkonom 85 kW alebo silnejší 4-valec 1,5 TSI s výkonom 110 kW. Ide teda o moderné agregáty, používané v európskych modeloch koncernu Volkswagen.