Škoda Slavia: Toto je prvý pohľad do interiéru lacného sedanu

Škoda nás poriadne naťahuje. Po maličkých kvapkách dávkuje informácie o svojom lacnom sedane Slavia. O to zvláštnejšie, že je určený len pre Indiu. Alebo zavíta aj do Európy?

10.11.2021 18:00
debata (1)
Slavia na dizajne rozhodne nešetrí. Bude mať... Foto: Škoda-Auto
Škoda Slavia - oficiálne skice 2021 Slavia na dizajne rozhodne nešetrí. Bude mať všetky typické prvky európskych modelov.

Nebýva zvykom, aby Škoda na svojich európskych mediálnych stránkach tak podrobne informovala o modeli, ktorý nie je určený pre európsky trh. Veď napríklad v Rusku predáva modernizovaný Rapid či špecifickú Octaviu, a pritom by ste sa ťažko dopátrali k bližším informáciám. Podobne je to s jej čínskymi modelmi, ako predĺženou Octaviou či Kamiqom GT. V prípade indických modelov Kushaq a najmä Slavia ale urobila výnimku. Informácie o príchode dávkuje s rovnakou intenzitou, akoby mala Slavia doraziť k Európanom. To je ale veľmi nepravdepodobné, pretože model bol vyvinutý v Indii pre indický trh a v Indii bude aj vyrábaný.

Interiér je jednoznačne inšpirovaný novou... Foto: Škoda-Auto
Škoda Slavia - oficiálne skice 2021 Interiér je jednoznačne inšpirovaný novou Fabiou. Vidieť to na infotainmente, tvare palubnej dosky aj kruhových prieduchoch ventilácie.

Najnovšie poskytla Škoda prvé oficiálne skice Slavie. Nielen exteriéru, ale aj interiéru. Z nich je jasné, že napriek cenovej orientácii tohto auta, postaveného na lacnejšej verzii platformy MQB-A-IN bude Slavia atraktívnym modelom so všetkými aktuálnymi znakmi európskych škodoviek. Od typickej prednej masky cez klinovité svetlá, charakteristický bočný prelis až po zadné delené svetlá v tvare písmena C. Jednoducho, lacný korienok nebude Slavia dávať najavo tak okato. Podobne je to s interiérom, kde sa inšpiruje jednoznačne novou Fabiou. Chýbať nebude 10-palcová dotyková obrazovka ani kruhové bočné prieduchy ventilácie s farebnou dekoračnou lištou.

Škoda Slavia - maskované prototypy 2021 Čítajte viac Škoda Slavia: Česi potvrdili dva motory pre lacný sedan. Spália aj zlý benzín

Pripomeňme, že Slavia bude dlhá 4 510, široká 1 752 a vysoká 1 487 mm. Aj rázvorom náprav s hodnotou 2 651 mm tak prekoná pôvodný indický Rapid. Hoci línie karosérie evokujú liftback, v skutočnosti bude Slavia trojpriestorovým sedanom s výklopným zadným vekom. Výbava bude obsahovať šesť airbagov a za príplatok pribudnú dva hlavové a bočné. Motory si Slavia požičia z už známeho Kushaqu. Na výber bude preplňovaný 3-valec 1,0 TSI s výkonom 85 kW alebo silnejší 4-valec 1,5 TSI s výkonom 110 kW. Ide teda o moderné agregáty, používané v európskych modeloch koncernu Volkswagen.

Napriek líniám pripomínajúcim liftback pôjde o... Foto: Škoda-Auto
Škoda Slavia - oficiálne skice 2021 Napriek líniám pripomínajúcim liftback pôjde o klasický sedan s výklopnou kapotou.
Predsa len však prihliadajú na indické špecifiká. Napríklad na schopnosť spaľovať benzín s nižším oktánovým číslom. Štandardom budú 6-stupňové manuálne prevodovky. Menší agregát bude možné kombinovať s klasickou 6-stupňovou automatickou prevodovkou, a výkonnejší so 7-stupňovou „skriňou“ DSG. Európanom by mohol byť tento model po chuti. Najmä ak bude stáť hlboko pod 10 000 eur. Pôsobí hodnotnejšie ako pôvodný Rapid a Scala, ktorá prevzala jeho úlohu a zatiaľ nesplnila očakávania automobilky. Tak uvidíme, či nakoniec Škoda nezmení názor a nenájde cestu, ako Slaviu ponúknuť v Európe. Napokon, okrem Indie sa chystá aj do Ruska, Juhovýchodnej Ázie, Latinskej Ameriky alebo Afriky.
Škoda Slavia - oficiálne skice 2021
Škoda Slavia - oficiálne skice 2021
+8Škoda Slavia - oficiálne skice 2021

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda #India #Škoda-Auto #Škoda Slavia
Články podľa značiek