
Škoda Slavia je v poslednom čase frekventovanou témou. Ani sa niet čomu čudovať. Tento model pre indický trh s cenou hlboko pod 10-tisíc, či dokonca deväťtisíc eur, by prijali aj mnohí Európania. Bohužiaľ, bude výsadou toho indického, kde Škoda štartuje veľkú ofenzívu v rámci projektu India 2.0. Nový kompaktný sedan bude súrodencom už známeho SUV Kushaq, s ktorým sa podelí o kompletnú technológiu a v ponuke nahradí indický Rapid na báze starého Pola. A keďže premiéra je doslova za rohom, česká značka odhaľuje niekoľko oficiálnych čísiel.

Tie len potvrdzujú pôvodné očakávania o identickej motorizácii s Kushaqom. Slavia tak ponúkne buď preplňovaný 3-valec 1,0 TSI s výkonom 85 kW, alebo silnejší 4-valec 1,5 TSI s výkonom 110 kW. Ide teda o moderné agregáty, používané v európskych modeloch koncernu Volkswagen. Predsa len však prihliadajú na indické špecifiká. Napríklad na schopnosť spaľovať benzín s nižším oktánovým číslom. Štandardom budú 6-stupňové manuálne prevodovky. Menší agregát bude možné kombinovať s klasickou 6-stupňovou automatickou prevodovkou, a výkonnejší so 7-stupňovou „skriňou“ DSG.

Poznáme aj rozmery. Slavia bude dlhá 4 510, široká 1 752 a vysoká 1 487 mm. Aj rázvorom náprav s hodnotou 2 651 mm tak prekoná pôvodný Rapid. Hoci línie karosérie evokujú liftback, v skutočnosti bude Slavia trojpriestorovým sedanom s výklopným zadným vekom. Vo výbave nebude chýbať šesť airbagov a za príplatok pribudnú dva hlavové a bočné. V kabíne možno očakávať moderný infotainment s 10-palcovou obrazovkou a navigáciou. Chýbať nebude ani klimatizácia a dokonca odkladací priestor na amulet, ktorým Škoda vychádza v ústrety indickým zvyklostiam.

Slaviu bude Škoda vyrábať v Indii s 95 % podielom komponentov od tamojších dodávateľov. K dvom modelom s logom českej značky pribudnú dva s logom Volkswagenu. Celkovo investoval nemecký koncern do projektu India 2.0 viac ako miliardu eur, z toho 275 miliónov do výskumu a vývoja. Škoda tiež v indickej Pune zriadila vývojové stredisko pre výrobný závod, kde budú vznikať všetky indické modely na platforme MQB-A0-IN. Neskôr Škoda plánuje export na ďalšie trhy, ten európsky to ale nebude. Presadiť sa chce na trhoch s rastovým potenciálom, akými sú Rusko, juhovýchodná Ázia, Latinská Amerika alebo Afrika.