
Rusko sa nám spája skôr so zastaraným autoparkom plným Lád a iných lacných modelov. Ani jemu sa však nevyhýbajú globálne trendy. Tak napríklad za prvých deväť mesiacov tohto roka stúpol podiel SUV na tamojšom trhu nad 50 %. To je dokonca viac ako v ostatnej Európe. A podobne je to sa automatickými prevodovkami, ktoré si razia cestu do stále väčšieho podielu novoregistrovaných vozidiel. Podľa údajov ruskej analytickej agentúry Avtosatat, ktorá zverejňuje štatistiky predaja áut v Rusku, malo z 1,17 milióna nových áut zaregistrovaných v prvých troch kvartáloch tohto roka automat až 771 000. Inak povedané, z celkového koláča si „odhryzli“ 66 percent. To je naozaj obdivuhodné.

Dôvodom nie je len to, že v prémiových modeloch už manuál v podstate nedostanete. Automatickým prevodovkám sa totiž v Rusku darí aj v mainstreamových vodách. Vysoký podiel automatov dosahujú modely Kie, Hyundaia či Toyoty. Predstavte si, že automatickú prevodovku malo až 88 % zo všetkých predaných Kií Rio, 81 % z novoregistrovaných Hyundaiov Creta a pri Toyote RAV4 išlo o 95 %. Ide pritom o jedny z najpredávanejších áut v Rusku. Jedinými dvoma značkami, pri ktorých stále prevažujú manuálne prevodovky, sú Lada a Renault, patriace do aliancie Renault-Nissan. Pri Lade má automat len každé desiate a pri Renaulte každé tretie vozidlo.
