Väčšina moderných áut je dnes vybavených kotúčovými brzdami. Dokážu vyvinúť vyšší brzdný účinok a odolávať vysokým teplotám. Klasické bubny ostali už len na zadných nápravách menej výkonných a lacnejších áut. Nemecký Continental si však myslí, že ešte nepovedali posledné slovo. Aj ony majú totiž výhody. Ich brzdové platničky sú napríklad ukryté pred vlhkosťou či prachom, je ich ľahké spriahnuť s funkciou parkovacej brzdy, a navyše sú výrazne lacnejšie. Bohužiaľ, rýchlo sa prehrievajú, pretože vznikajúce teplo ostáva vnútri bubna, čo vedie k takzvanému „vädnutiu“.
Čítajte viac Brembo predstavuje revolučné brzdy Sensify. Má ísť o najväčší zlom od čias ABSLenže dnes by to až tak neprekážalo. To preto, že na cesty sa dostáva čoraz viac elektromobilov. A tie väčšinou brzdia elektromotormi. Pri funkcii e-pedal sa nevyužívajú takmer vôbec. Výsledkom častej rekuperácie sú nakoniec hrdzavejúce brzdové kotúče. Kotúčové brzdy jednoducho nemajú veľa práce. A tak by ju pokojne zvládli staré dobré „bubny“, dokonca aj na prednej náprave. Áno, Continental s nimi ráta práve v súvislosti elektromobilmi. Otázkou je, čo by sa s nimi dialo pri dynamickej jazde. Elektromobily síce málokedy využívajú brzdný účinok brzdovej sústavy, no sú výrazne ťažšie, takže aj pri krátkom intenzívnom brzdení, dostanô poriadne zabrať. Pri opakovanom nehovoriac.
Čítajte viac Brembo má osvetlené brzdové strmene. Zatiaľ len pre motorkyContinental preto hľadá kompromis. Nové bubnové brzdy pre elektromobily testuje na experimentálnom VW Golf GTI, a to na všetkých štyroch kolesách. Teda, zatiaľ nie na elektromobile. Výsledky sú ale vraj povzbudivé. Uvidíme, ako zareagujú automobilky. Pri mestských elektromobiloch, kde sa nepočíta s dynamickou jazdou, by mohli mať bubnové brzdy úspech. Aj kvôli ich nízkej cene. To sa pri elektromobiloch s drahými batériami, kde treba šetriť na každom mieste, naozaj cení. Nech už to dopadne akokoľvek, je takmer isté, že do výslužby bubnové brzdy ešte nemieria.