Automobilka z Britských ostrovov sa preslávila v motoršporte a renomé si udržuje malosériovou výrobou športových modelov. V roku 1996 prišiel na trh model Elise a vrátane niekoľkých modernizácií sa vyrábal až doteraz. Na jeho základoch postupne vznikol aj derivát Exige a následne pribudol aj nový model Evora. Ale keďže vývoj sa zastaviť nedá, Lotus nedávno ukončil ďalšiu kapitolu svojej slávnej histórie a vstupuje do novej éry.
Budúcnosťou automobilky je model Emira, ktorý budú ešte poháňať spaľovacie motory, no následne už budú autá s logom Lotusu využívať len elektrickú energiu. Spočiatku pôjde o model Evija a v pláne je aj SUV s kódovým označením Typ 132 a športový model Typ 135, ktorý sa podelí o platformu s nasledovníkom francúzskeho modelu Alpine A110.
Čítajte aj Lotus Emira: Posledný na benzín. A prvý s motorom AMG!Ukončenie výroby súčasnej trojice automobilov bolo nevyhnutné, keďže linka, z ktorej schádzali, musela byť rozmontovaná a nahradená novou modernejšou s vyššou mierou automatizácie, čo má zabezpečiť produkciu 5 000 kusov ročne pri jednej zmene. Zamestnanci Lotusu sa s odchádzajúcimi automobilmi symbolicky rozlúčili a pripojili aj niekoľko štatistických údajov.
Za 26 rokov vyrobili 51 738 kusov, čo je takmer polovica všetkých vyrobených Lotusov za 73 rokov histórie značky. Z modelu Elise vyrobili 35 124 kusov, z modelu Exige vyrábaného od roku 2001 vzniklo 10 497 kusov a na Evoru vyrábanú od roku 2009 pripadá 6 117 vyrobených vozidiel. Okrem rôznych pretekárskych špeciálov poslúžili základy spomínaných Lotusov aj pre modely Opel Speedster, predávaný v Spojenom kráľovstve ako Vauxhall VX220, a Teslu Roadster.
Posledné vyrobené kusy ostávajú majetkom automobilky a zaradia sa do historickej zbierky. Konkrétne ide o Elise Sport 240 Final Edition v žltej farbe, zelený Exige Cup 430 Final Edition a Evora GT430 Sport s tmavosivým metalickým lakom karosérie.