Aktuálnu generáciu éčka predstavil Mercedes-Benz v roku 2016 a v roku 2020 aj jeho modernizovanú podobu. Čas sa však nedá zastaviť. Na ceste je tá nová, ktorú však budeme môcť považovať za posledný klasický Mercedes-Benz. Nová trieda E totiž ešte dostane spaľovacie motory, i keď s rozsiahlou elektrifikáciou. Novinku už Mercedes-Benz usilovne testuje, keďže premiéru má naplánovanú na budúci rok. Napriek tomu, že Stuttgart investuje miliardy do batériových elektromobilov, takže na prvý pohľad sa zdá, že investícia do triedy E na benzín či naftu je už v podstate mrhaním peňazí, celkom tak to nie je.
Trieda E totiž stelesňuje roky srdce ponuky Mercedesu-Benzu, i keď na predajoch tvorí dnes už len 16 %. Aj jej síce vzali vietor z plachiet nové SUV, stále si však dokáže nájsť ročne na celom svete 300 000 zákazníkov. V Európe bola trieda E dokonca najúspešnejším modelom vyššej strednej triedy. Porazila BMW 5 aj Audi A6. Mercedes-Benz preto na novinke ešte šetriť nemieni. Éčko postaví na novej platforme MRA 2, ktorú poznáme z vlajkovej lode triedy S. Práve tá umožní, aby sa novinka dokázala vyrovnať so stále prísnejšími emisnými limitmi, takmer za hranicami fyzikálnych zákonov.
Éčko bude preto na 100 % elektrifikované. Hoci budú pod kapotou pracovať benzínové aj naftové motory, dokonca 6-valcové (na rozdiel od triedy C), minimom bude 48 V mild-hybridná podpora. Pomôže aj plug-in hybrid E 300e s benzínovým agregátom a batériami schopnými zabezpečiť bezemisný dojazd do vzdialenosti 100 km. Zásoba energie tak stúpne zo súčasných 13,5 na viac ako 20 kWh. Plug-in hybridmi budú aj ostré verzie z divízie AMG so vzadu uloženým elektromotorom. Zároveň si však zachovajú aj klasické mechanické spojenie spaľovacieho motora so zadnými kolesami.
Čítajte viac Šok: Mercedes-Benz vraj skončí s výrobou všetkých kombiDobrou správou je, že pod kapotou ostane naftový motor. Naopak, s čisto elektrickou verziou trieda E neráta. Nemalo by to logiku, veď automobilka má v ponuke novú elektrickú limuzínu EQE. Dizajn triedy E asi nebude veľkým prekvapením. Bude evolúciou inšpirovanou novou triedou C a S. Očakávať tak môžeme ešte oblejšie a aerodynamickejšie tvary. A ani s rozmermi nebudú konštruktéri asi príliš hýbať. Nejaké tie centimetre by však mohli pribudnúť na rázvore, čo by znamenalo ešte priestrannejší interiér. A keď sme už v kabíne, trieda E dostane pravdepodobne infotainment z eska, teda 12,9-palcový dotykový displej a tiež záplavu asistenčných systémov.
Na rozdiel od novej triedy C si éčko zachová pneumatické odpruženie a pridá riadenie zadných kolies. Očakáva sa aj verzia kombi. Tá bude vlastne posledným kombi stuttgartskej značky. Trieda C ho už v budúcnosti pre klesajúci záujem nedostane. Prítomnosť tejto praktickej verzie je zároveň prísľubom, že Stuttgart stále počíta aj s outdoorovou verziou All-Terrain. Naopak, s kupé a kabrioletom sa trieda E rozlúči. Čiastočnou náhradou by mohla byť zvažovaná trieda CLE, ktorá nahradí aj kabriolet triedy C. Viac by sme sa mohli dozvedieť ešte pred koncom roka. Automobilka totiž zvykne dávkovať čiastkové informácie o svojich novinkách s veľkým predstihom.
Čítajte viac Mercedes-Benz Vision EQXX: Na jedno nabitie prejde až 1 000 km!