Toyota postaví v USA gigafactory na batérie. Spojí sa s Panasonicom?

Toyota urýchľuje elektrifikáciu. Bude k tomu potrebovať obrovské množstvo batérií.

31.01.2022 12:00
debata
Toyota plánuje veľkú elektrickú ofenzívu.... Foto: SALD BV
Batéria SALD Toyota plánuje veľkú elektrickú ofenzívu. Batérie z novej továrne bude potrebovať nielen pre elektromobily, ale aj pre plug-in hybridy.

Toyota chce mať do konca dekády na trhu 30 čistých elektromobilov a ročne ich vyrábať 3,5 milióna. V roku 2030 by pritom mali predstavovať 100 % predajov v Európe, Číne a v Severnej Amerike. O ďalších päť rokov to má platiť pre celý svet. Na to, aby to zvládla, potrebuje nové továrne na batérie. Nedávno oznámila výstavbu takéhoto závodu v USA. Redakcia Bloomberg na základe neoficiálnych zdrojov informuje, kde s najväčšou pravdepodobnosťou vyrastie.

Továreň na výrobu batérií, ktorú sa Toyota rozhodla postaviť v USA, by mala byť v meste Greensboro v Severnej Karolíne. Ide o súčasť plánu na zvýšenie predaja elektrických vozidiel v Severnej Amerike. Bloomberg sa odvoláva na neoficiálne zdroje a dodáva, že Toyota údajne zvažuje pri tomto projekte spoluprácu so spoločnosťou Panasonic, hoci definitívne rozhodnutie ešte nepadlo.

Podľa správ by továreň Toyoty mala byť hlavným nájomcom v priemyslovom parku Greensboro-Randolph Megasite v blízkosti niekoľkých medzištátnych autostrád. Toyota má v Spojených štátoch celkom 10 závodov a s výstavbou novej továrne chce začať v roku 2025. Do roku 2030 automobilka investuje približne 3,4 miliardy dolárov do výroby batérií v USA a celkovo plánuje investovať do rozvoja technológií a zväčšenia objemu výroby akumulátorov 13,5 miliardy dolárov.

Toyota - 15 nových elektromobilov Čítajte viac Toyota ukázala ‘showroom budúcnosti‘. Je explóziou elektromobilov!

Toyota bude batérie potrebovať ako soľ. Veď v USA plánuje už tento rok predávať dva elektromobily – crossover strednej triedy Toyota bZ4X a luxusný elektrický model Lexusu postavený na rovnakej platforme. Budú to prvé plne elektrické autá Toyoty na tomto trhu od ukončenia predaja RAV4 EV pred siedmimi rokmi. Elektrickú „ravku“ si vtedy vyžiadali kalifornské emisné predpisy. Do roku 2030 chce navyše zvýšiť podiel elektrifikovaných áut, vrátane hybridov a plug-in hybridov na tomto trhu zo súčasných 25 až na 70 %.

V Európe predáva Toyota zatiaľ len dva elektromobily – Lexus UX 300e a dodávku Toyota Proace Electric, ktorá je súrodencom elektrických verzií Citroën Berlingo, Peugeot Partner a Opel Combo. Ale podiel jej elektrifikovaných áut, teda aj hybridov, je až 59 %. V Číne zasa ponúka Toyotu C-HR EV a IZOA EV. SUV bZ4X na novej platforme, ktorá bola špeciálne vyvinutá pre elektromobily, je v Európe dostupné januára 2021.

Elektromobily sú ale len jedným zo štyroch elektrifikovaných pohonov, ktoré chce Toyota v najbližších rokoch súbežne vyvíjať. V portfóliu japonského výrobcu momentálne dominujú hybridy, ktoré nie je potrebné nabíjať z vonkajšieho zdroja. Obľuba tejto technológie umožnila Toyote splniť aktuálne emisné limity Európskej únie. Hybridný pohon štvrtej generácie znižuje priemernú spotrebu paliva a emisie CO2 o niekoľko desiatok percent.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Toyota #USA #elektromobily #batérie #akumulátory
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
Články podľa značiek