Koenigsegg omračuje od roku 1994 svet neuveriteľnými hyperšportovými modelmi. Spomeňme Ageru, Regeru, Gemeru či Jesko. Vzácne na tom je, že švédska manufaktúra nenakupuje motory ani prevodovky. Všetko si vyvíja vo vlastnej réžii. Aj preto sú jej hyperšporty absolútne unikátne. Platí to tiež o jej hybridnom modeli Gemera s troma elektromotormi a brutálnym 3-valcom s elektronicky ovládanými ventilmi či dvojicou obrích turbodúchadiel. Odtiaľ už Koenisegg nemal ďaleko k svetu elektromobility. A túto príležitosť sa snaží využiť. Predstavuje svoj autorsky vyvinutý elektromotor Quark, ktorý podobne, ako jeho spaľovacie motory, nemá páru.
Čítajte viac Mahle: Nemci predstavujú revolučný elektromotor. Má účinnosť až 95 %Nová elektrická pohonná jednotka je neuveriteľne malá. Váži necelých 30 kg a pritom poskytuje výkon 250 kW a krútiaci moment 600 Nm. Jeho miniatúrne rozmery demonštruje tým, že na fotografiách je zobrazený s plechovkou 33-mililitrového energetického nápoja. Motor má zabezpečiť perfektnú rovnováhu medzi výkonom a krútiacim momentom. Preto sa v jeho konštrukcii spájajú výhody axiálnych a radiálnych elektromotorov. Koenigsegg tomuto princípu hovorí Raxial Flux. Ide teda s najväčšou pravdepodobnosťou o jednotku s priečnym elektrickým tokom. V konštrukcii Quarku pritom nájdeme materiály z motoršportu a letectva.
Hriadeľ je napríklad vyrobený z ocele 300M a rotor zas využíva technológiu dutých uhlíkových vlákien. Aj preto je hmotnosť tohto motora s permanentnými magnetmi len 28,5 kg. Priame chladenie bolo zvolené tiež kvôli kompaktnosti a redukcii váhy. Koenigsegg tvrdí, že motor Quark je možné použiť v mnohých aplikáciách, nielen v automobiloch. Jednoducho všade tam, kde je potrebný elektromotor. Či už v letectve, alebo vo svete lodí. Tam ale ešte švédska manufaktúra neskončila. Vytvorila tiež celé hnacie ústrojenstvo s názvom Terrier, ktoré pozostáva z dvoch motorov Quark a invertora.
Čítajte viac Yamaha opäť ‘fušuje‘ do áut. Vyvinula špičkové elektromotoryV takejto podobe je k dispozícii až 490 kW a 1 100 Nm krútiaceho momentu, čo znamená, že Terrier je ako stvorený pre vysokovýkonné elektromobily. Zvlášť ak celý pohon váži len 82 kg. A keď si predstavíme, že by bol takýto hyperšport vybavený dvoma modulmi, jedným vpredu a jedným vzadu, mohol by mať v talóne takmer 1 000 kW a 2 000 Nm. Ak ste si teda mysleli, že s príchodom elektromobilov budú všetky autá technicky takmer rovnaké, mýlili ste sa. Postaviť dobrý elektromotor je rovnaké umenie ako ten spaľovací. Ako sa zdá, Koenigsegg vie jedno aj druhé doviesť do dokonalosti. Hoci vlastný elektromobil zatiaľ nevyvíja.