Softvér bude už čoskoro rovnako drahý ako samotný vývoja hardvéru áut. Tie sa totiž čoraz viac menia na pojazdné počítače. Moderné infotainmenty im umožňujú zlepšovať sa v priebehu času aktualizáciou či dokonca pridávať celkom nové funkcie. Nie je to ale jednoduché. Pamätáme si, ako softvér potrápil pred dvoma rokmi koncern VW pri uvádzaní nového Golfu ôsmej generácie aj elektrického ID.3. Veď ich softvér obsahuje 100 miliónov riadkov, približne toľko, ako má Airbus 320. Pre neustále chyby dokonca automobilka odložila premiéru a niektoré funkcie pridala majiteľom do vozidiel až potom, čo si ich už kúpili a zaplatili za ne.
Čítajte viac Ford Mustang Mach-E GT Performance: Toto SUV ‘dá dole‘ aj Mach 1Dôležitosť softvéru v budúcnosti dokumentuje aj nedávna informácia, že taký koncern Stellantis plánuje zvýšiť počet svojich softvérových inžinierov z 300 na neuveriteľných 4 500. Prečo o tom hovoríme? Pretože softvér je pre automobilky úplne novou parketou a vidieť to na každom kroku. Zákazníci si sťažujú napríklad na zlú kompatibilitu so smartfónmi, zamŕzanie, deaktiváciu a množstvo ďalších chýb, ktoré sa v moderných digitálnych a prepojených autách objavujú. Občas sa dokonca objaví aj čosi úsmevné. Ako teraz v prípade čisto elektrického Fordu Mustang Mach-E.
Viacero majiteľov nevychádzalo z údivu, keď sa v menu jeho ovládacieho systému SYNC objavila funkcia zapnutia regenerácie časticového filtra. Táto technológia sa totiž spája s výfukovým systémom naftových motorov. A ten batériový Mach-E určite nemá. Nejde o fejk. Dôkazom je video jedného z užívateľov, ktorý sa s touto anomáliou v menu pochválil na Twitteri. Na displeji infotainmentu je dokonca vysvetlenie, že táto funkcia „umožňuje automatickú regeneráciu naftového časticového filtra, keď sú splnené potrebné podmienky“.
Čítajte viac Ford Mustang Mach-E: Elektrický crossover v losom teste nepresvedčil Tento nezmysel nemá síce žiadny vplyv na funkčnosť elektrického Fordu, ale ukazuje, aké náročné je doladiť softvér do dokonalosti. Ide o chybu v programe. Ford pravdepodobne používa to isté rozhranie aj pre modely so spaľovacími motormi, vrátane tých dieselových. Takže ktosi zabudol z algoritmu vymazať takúto nezmyselnú ponuku. Ešteže Mach-E umožňuje aktualizáciu softvéru vzduchom, čo znamená, že tento vtipný detail vie opraviť aj bez toho, aby sa jeho zákazníci museli dostaviť do servisov. Jeho imidž by to poškodiť nemalo. Ako vieme, Mach-E sa najnovšie prepracoval až do finálovej trojky o titul Svetového auta roka 2022.