Ford Mustang Mach-E spôsobil poriadny rozruch. Najmä spojením legendárneho názvu Mustang s atypickým elektrickým crossoverom. Rok a pol po premiére sú však kontroverzie dávno zabudnuté. Zato tu máme elektrický rýchlik, ktorý dynamikou na ikonický Mustang nepochybne má, aj na jeho top verziu Mach 1. Veď už doteraz najsilnejšia verzia Mach-E GT s dvojicou elektromotorov s výkonom 358 kW a krútiacim momentom 813 Nm, dokázala zraziť čas akcelerácie z 0 na 100 km/h pod štyri sekundy. Lenže to Fordu nestačilo. Potenciál elektrickej technológie sa rozhodol demonštrovať čímsi ešte výkonnejším.
Mach-E GT tak prichádza vo verzii s prívlastkom Performance Edition. Výkon elektromotorov s permanentným magnetom síce ostal na pôvodnej úrovni 358 kW, ale krútiaci moment stúpol na 860 Nm. A tie sú k dispozícii prakticky od nulových otáčok. Celá elektrická sústava bola pritom vyladená pre čo najlepšiu trakciu a bleskurýchlu odozvu na stlačenie akceleračného pedála. Takže Perfomance Edition teraz zvláda šprint na stovku za 3,5 sekundy. Samozrejme, na úkor dojazdu, ktorý sa scvrkol podľa normy EPA z pôvodných 402 na 378 km. Maximálna rýchlosť je limitovaná na 200 km/h, čo je pri elektromobiloch bežné.
A aby ste si dynamiku naozaj užili, k dispozícii je nový jazdný mód Unbridled Extend, zameraný pre jazdu na okruhu. Mení sa účinnosť zásahov stabilizácie, trakcia so snahou o čo najpresvedčivejší prenos výkonu na asfalt, ale aj softvérová mapa batérií, ktoré umožnia dosahovať konzistentné časy na kolo. A aby boli emócie ešte vybičovanejšie, kabínu zalieva syntetický zvuk motora. Limitka používa čierne 20-palcové disky obuté pneumatikami Pirelli s profilom 245/45 R20, ktoré umožnili technikom kalibrovať motory na zvýšenie krútiaceho momentu ako aj magnetoreologické tlmiče MagneRide.
Brzdová sústava Brembo vytŕča z radu červenými strmeňmi a kotúčmi s priemerom až 385 mm. Pre Mach-E GT Performance je vyhradená predná maska s karbónovým vzorom a svietiacim poníkom, či plakety GT. Na výber sú špecifické laky karosérie – oranžový Cyber Orange Metallic Tri-Coat či modrý Blue Metallic, dostupné predtým len pre úvodnú „limitku“ First Edition. V interiéri čakajú na záujemcov sedadlá Ford Performance s kontrastným prešívaním, hliníkový obklad palubnej dosky či výkonná aparatúra Bang & Olufsen s deviatimi reproduktormi a subwooferom. Napriek športovému zameraniu nechýbajú ani asistenčné systémy, napríklad semi-autonómne riadenie BlueCruise.