Lexus CT 200h bol prvým a doteraz aj posledným počinom prémiovej divízie Toyoty v triede kompaktných hatchbackov. Predstavil sa v roku 2010 a určený bol najmä pre európsky trh, aby konkuroval napríklad BMW radu 1, Audi A3 alebo malým Mercedesom-Benz. Postavili ho na platforme Toyota MC, takže technikou sa príliš nelíšil od hybridného Aurusu či Priusu. Rok po premiére spustil Lexus predaj aj v USA a Japonsku. Za Atlantikom z toho ale veľká sláva nebola. Lexus tak ukončil predaj už v roku 2017 a onedlho na to aj v Európe. To ale neznamená, že skončil.
Čítajte viac Lexus RZ 450e: Elektrický crossver dostal revolučné riadenieNapriek tomu, že Toyota predstavila medzičasom nový Prius či Corollu s celkom novou generáciou hybridného systému, CT 200h ostal vo výrobe a v predaji s tou pôvodnou v Japonsku. To znamená, že pod kapotou mal 4-valec 1,8 VVT-i (73 kW, 142 Nm) spojený cez planétovú prevodovku s elektromotorom. Celá sústava dávala 100 kW a 207 Nm. Zdá sa, že Japoncom staršia technika neprekážala, pretože na linkách vydržalo CT 200h aj bez ďalších inovácií až do dnešných dní, čo je už neuveriteľných 12 rokov. Priam nekonečnú kariéru uzavrie až rozlúčková edícia Cherished Touring.
Vyrábať sa bude do októbra 2022 a určená bude opäť len pre Japonsko. Dizajn vylepšia strieborné doplnky či strieborná strecha. Interiér zušľachtí karmínové čalúnenie a bohatšia výbava, vrátane vyhrievaných sedadiel. Napriek slabým predajom v Európe aj v USA nemožno CT 200h považovať za neúspešný projekt. Za celý čas produkcie zišlo totiž z liniek približne 380 000 kusov, ktoré si našli zákazníkov v 65 krajinách. To nie je zlé, ak uvážime, že CT 200h ponúkal len jednu jedinú karosársku verziu, jeden jediný typ pohonu a poslednú modernizáciu absolvoval v roku 2014. Jeho nástupcom je v podstate nové UX.