Od roku 2017 je väčšinovým vlastníkom Lotusu čínske Geely. Jeho finančná injekcia do tradičného britského výrobcu ľahkých športových áut je doslova živou vodou. Len vlani automobilka z Hethelu predstavila dve novinky – superšport Emira s motorom od AMG, elektrickú beštiu Evija s výkonom neskutočných 2 000 koní a prvé SUV Eletre. Lenže to sme len na začiatku elektrickej ofenzívy. Do roku 2028 chce totiž Lotus prejsť výhradne na batériový pohon.
Čítajte viac Lotus Eletre: Z Hethelu prichádza prvé SUV. Búra konvencieĎalšou elektrickou raketou sa má stať už v budúcom roku 4-dverové kupé s kódovým označením Type 133. Namierené to má priamo proti Porsche Taycan alebo Audi Etron GT. Jeho základom bude platforma EPA (Electric Premium Architecture) s napätím 800 V, tak ako v prípade Eletre. Dizajn má byť však plne autonómny. „Každý náš model môže byť osobitý. Musíme však udržať kontinuitu a identitu,“ povedal na konto očakávanej novinky Peter Horbury, šéf Lotusu. Type 133 má byť vybavené dvojicou elektromotorov s celkovým výkonom 440 kW. To však hovoríme o základnej konfigurácii.
Čítajte viac Lotus Evija: Briti sa vracajú na scénu. S pompéznym hyperšportom. Má 2 000 k!Výkonnejšia verzia môže mať totiž až 660 kW. Ak bude technológia unifikovaná s Eletre, bude platforma vybavená batériou s kapacitou 100 kWh. Tá by mala zabezpečiť dojazd okolo 500 až 600 km. Osemstovoltová architektúra sa zas postará o extrémne rýchle nabíjanie výkonom 350 kW. Očakávať môžeme aj pokročilé autonómne riadenie na úrovni SAE4 a aktívnu aerodynamiku. Cenu bude Lotus strážiť aj vďaka produkcii v Číne, čo znamená nižšie výrobné náklady. V roku 2024 má pribudnúť menšie SUV.