Mal to byť veľký comeback slávnej nemeckej značky Borgward, ktorá v roku 1961 zbankrotovala. Možno si ešte niektorí pamätajú jej modely Borgward Hansa, Goliath, Loyd, luxusný americky ladený sedan P100, no najmä na slávne kupé Isabella. Reinkarnácia bola snom Christiana Borgwarda, vnuka zakladateľa spoločnosti. Ten obnovil značku už v roku 2008 v Lucerne. Vietor do plachiet fúkal projektu čínsky kapitál. Do Borgwardu vstúpila spoločnosť Being Foton Motor, ktorá chcela značku využiť na prienik do Európy. Plány boli veľkolepé, ak nie megalomanské. Automobilka chcela vyrábať 800 000 vozidiel ročne a osloviť zákazníkov medzi mainstreamovým a prémiovým segmentom, podobne ako DS.
Čítajte viac Borgward Isabella: Plavný koncept je návratom do budúcnostiPrvé sklamanie však prišlo už v roku 2015, keď Borgward na autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom predstavil dlhoočakávaný prvý novodobý model – SUV BX7. Novinka pôsobila nevýrazne a navyše mierila na čínsky trh. Až neskôr plánoval Borgward výstavbu závodu v materskom Nemecku. K tomu už ale nedošlo. V nasledujúcich rokoch prišli síce nové modely BX3, BX5 a BX6, no opäť ostali čínskou záležitosťou. No ani v miliardovej Číne nezaujali. V roku 2017 predal Borgward len 44 380, rok nato dokonca len 32 942 áut a v roku 2020, zasiahnutom pandémiou, už len 8 740 vozidiel. V Európe sa pohyboval odbyt v desiatkach kusov, keďže Borgward nedisponoval dostatočnou dílerskou sieťou.
Navyše sa v priebehu času menila vlastnícka štruktúra. Being Foton Motor predal v roku 2019 67-percentný podiel vo firme spoločnosti Ucar, ktorá sa zaoberala zdieľaním áut. Tá ale nemala potrebné skúsenosti a ani 54 000 vozidiel, ktoré zaradila do svojho autoparku, nepomohlo Borgwardu chytiť druhý dych. Zlyhali tiež pokusy nájsť investora. Príbeh sa tak končí fiaskom. Nielen európskym. Súčasný vlastník spoločnosti usúdil, že najlepším riešením bude bankrot. Jednoducho, staršia technika Audi, ktorú Borgward používal, úbohý dizajn a vysoká cena na zákazníkov nezabrali. História sa teda občas opakuje.