Predvlani sa Maserati vrátilo po predlhých 16 rokoch na scénu superšportov. Reprezentuje ho tu kupé MC20 s autorsky vyvinutým preplňovaným 6-valcom 3,0 V6 Nettuno, ktorý využíva technológiu monopostov F1. Tento zázračný agregát ma dve sviečky a dve spaľovacie komory pre každý valec. Výsledkom je 463 kW a 730 Nm, čo dáva karbónovému superšportu s hmotnosťou len 1 500 kg brutálnu dynamiku. Stovku zvládne za 2,9 sekundy a na dvojnásobok zrýchli za 8,8 sekundy. Pritom si vystačí bez elektrifikácie a so zadným náhonom. Teraz však ponúkne ešte viac emócií.
Čítajte viac Maserati MC20: Hyperšport s revolučným 6-valcom má 630 koníSlávny modenský výrobca totiž už testuje otvorenú verziu s veľavravným prívlastkom Cielo. V taliančine znamená toto slovo nebo. Takže tu budeme mať nádherný kabriolet alebo skôr roadster. Predstaví sa už 25. mája. Maserati preto zverejnilo snímky predprodukčných prototypov, ktoré absolvujú náročné testy na bežných cestách. Nie je z nich však jasné, či Cielo dostane plátennú, alebo skladaciu strechu z pevných materiálov. Podľa snímok, i keď nie zozadu, ktoré by prezradili viac, dávame prednosť druhej z možností. Ľahký karbónový panel by sa mohol ukryť nad motorovým priestorom.
Výrobu MC20 Cielo spustí Maserati ešte v tomto roku vo svojom závode Viale Ciro Menotti. „Cielo predstavuje iný koncept výkonu a multisenzorického zážitku z jazdy,“ uviedlo Maserati vo videu na Youtube. Otázne je, či bude môcť aj roadster počítať s čisto elektrickou verziou. Kupé batériový pohon nepochybne dostane. A svedčať by mohol aj Cielu, pretože v súčasnosti by bol elektrický roadster v ringu celkom sám. Tesla zatiaľ svoj Roadster odkladá a nie je známe, či sa podobnou myšlienkou zaoberajú iní výrobcovia.
Čítajte viac Maserati Grecale: Nový ‘vietor‘ má techniku MC20. Stovku dá za 3,8 s!