Lamborghini chce svoje spaľovacie motory vrátane atmosférického 12-valca udržať pri živote čo najdlhšie. Hoci aj s pomocou elektrifikácie. Napokon, je známe, že súčasný šéf „lamba“ a bývalý šéf Bugatti, Stephan Winkelmann nie je veľkým vyznávačom elektrického pohonu, aspoň nie v triede superšportov a hyperšportov. Preto príde najprv trojica plug-in hybridov. Značka so zúrivým býkom v logu sa ale elektromobilu nevyhne. Má sa predstaviť do konca dekády. Presne na túto tému sa nedávno Winkelmann rozhovoril pre britský Top Gear.
Čítajte viac Lamborghini Aventador LP780-4 Ultimae: Toto je rozlúčka s 12-valcomA je cítiť, že šéf automobilky zo Sant Agaty sa snaží, aby elektrická novinka nijakým spôsobom nepoškodila imidž značky, ktorá si svoju povesť vybudovala na úžasných atmosférických 10– a 12-valcoch. Aj preto bude prvé čisto elektrické Lamborghini ďalším modelovým radom. Nenahradí teda žiaden zo súčasných modelov. A aby to malo logiku, Winkelmann prezradil, že má ísť o 4-miestne GT s väčšou svetlou výškou, ako má súčasný Huracán alebo Aventador. „Pracujeme na viacerých veciach. Bude to univerzálnejšie auto, bude to tiež naše prvé elektrické auto. Neskôr sa stane elektrický aj Urus.“
Štvrtý modelový rad by mal zdvihnúť predaje značky, ale Winkelmann tvrdí, že kvantita nie je to, čo je jeho cieľom. Podľa neho existuje limit pre to, koľko Lamborghini sa ročne predá. „Značka je pre nás dôležitejšia ako počet áut, ktoré dodáme pre zákazníkov. Finančné výsledky sú na prvom mieste. Štvrtý model nám umožní zvýšiť dodávky, ale nie je to tá najdôležitejšia vec,“ povedal pre Top Gear. Podľa neho umožní elektrický pohon vytvoriť radikálnejší dizajn, ale ten má odkazovať na tradíciu. Aj elektrické „lambá“ tak majú byť rozpoznateľné na prvý pohľad. Nové návrhy už Winkelmann videl a označil ich za sľubné.
Čítajte viac Lamborghini Asterion: Hybridný býk sa hrá na GT Bude sa tiež snažiť, aby nové elektromobily neboli rýchle len v priamke, čo je podľa neho neduh tých súčasných. Chce, aby elektrické Lamborghini excelovalo aj v zákrutách. Konštruktéri sa budú preto snažiť dosiahnuť čo najlepšie priečne zrýchlenie a obratnosť. Šéf Lamborghini pravdepodobne počíta s tým, že v čase, keď sa elektrická novinka dostane na trh, dôjde v technológií batérií k zásadným pokrokom. Sľubné sú najmä silikónové batérie, teda batérie s kremíkovými anódami, ktoré by mali mať o 40 % vyššiu energetickú hustotu. Boli by teda menšie a ľahšie. Prípadne ešte výkonnejšie batérie s tuhým elektrolytom.