Po rozpade Sovietskeho zväzu zbankrotovala väčšina tamojších automobiliek, vyrábajúca osobné autá. Výnimkou bol AvtoVaz, teda Lada, ktorej sa ujal Renault, investoval do nej, a urobil z AvtoVazu opäť prosperujúci podnik. Taký Moskvič či Volga tlak konkurencie neprežili. Skončili, pretože tieto produkty nik nechcel. Lenže teraz je minulosťou aj úspech Lady. Tá po náhlom odchode Renaultu, ako reakcii na inváziu Ruska na Ukrajine, vyrába po dlhej prestávke len „antisankčnú“ Ladu Granta bez emisných a elektronických komponentov. Aj to v obmedzenom množstve. Jednoducho, ruský automobilový priemysel sa zmieta v smrteľných kŕčoch. To však nebráni vyhláseniam ruskej vlády o svetlých zajtrajškoch. Asi tak ako za čias socializmu.
Čítajte viac Volga 21: Cárovná ruských ciest má 65. Jazdila aj u násUž sme počuli, že v bývalom moskovskom závode Renaultu, ktorý ešte pred pár mesiacmi chrlil Renault Duster, Sandero, Kaptur či Arkanu, plánuje mesto Moskva, ktorej teraz závod patrí, obnoviť produkciu Moskvičov. Špekuluje sa, že by malo ísť o čínske modely, vyrábané pod touto ruskou značkou. A teraz minister obchodu a priemyslu Denis Manturov pridal ďalšie „fatamorgány“. Uviedol, že ruská vláda má v pláne reinkarnovať aj značku Volga a Pobeda. „Môžem trochu prezradiť plány, ktoré má náš automobilový priemysel. Kolegovia chcú oživiť napríklad značky Volga či Pobeda. Alebo obe,“ povedal Manturov v rozhovore pre RBC TV. Na otázku, či sa nová Volga a Pobeda budú vyrábať v Nižnom Novgorode, teda v závode GAZ-u, tak ako kedysi, povedal, že projekt by sa mohol realizovať na rôznych miestach.
Čítajte viac Volga GAZ M23: Tajná zbraň KGB ukrývala 5,5-litrový motor V8. Nik o tom nevedelTúto iniciatívu podporil aj gubernátor Nižného Novgorodu Gleb Nikitin. Podľa Nikitina je región pripravený poskytnúť všetku potrebnú podporu na obnovenie výroby. Navyše dodal, že jeho prvým autom bola práve Volga. Či však bude stačiť nostalgia a nadšenie politikov, je naozaj otázne. GAZ sa už napríklad v minulosti, presnejšie v rokoch 2008 až 2010, snažil vyrábať nové Volgy Siber na báze licenčného Chrysleru Sebring, no ani tento pokus o záchranu Volgy Rusom nevyšiel. Ruské plány tak považujeme za rozprávky politikov, ktorými sa snažia zmierniť tragické následky odchodu zahraničných značiek z Ruska. Predstava, že Rusi opäť „osedlajú“ Moskviče, Volgy či Pobedy z čias perestrojky, znie skôr tragikomicky. Je to akoby nejaký český minister rozhodoval o tom, čo má alebo nemá vyrábať Škoda a oživoval značky Praga alebo Aero.
Čítajte viac Elektrická Volga: Tento ruský vynález sa nepresadil. ‘Prak‘ však jazdil dlhé roky