
S nástupom nových modelov Giullia a Stelvio, pre ktoré vyvinula „alfa“ celkom novú platformu, mal prísť obrovský obchodný úspech. Slávna talianska značka nimi chcela konkurovať nemeckým súperom. Ale ako vieme, plán nevyšiel. Odbyt Alfy Romeo je doslova tragický. Celosvetovo predáva menej áut ako Lancia, ktorá má v ponuke jediný model, mestský hatchback Ypsilon, aj ten len na domácom talianskom trhu. Dôvodom je povesť Alfy Romeo ako výrobcu nespoľahlivých áut. Dobre si to uvedomuje aj súčasný šéf značky Jean-Philippe Imparato, mimochodom bývalý šéf Peugeotu, ktorý do čela automobilky nastúpil len vlani po vytvorení koncernu Stellantis.
„Chcem túto históriu vymazať. Už nechcem počúvať blahosklonné a povýšenecké reči o spoľahlivosti talianskych áut. Len čo sa zbavíme tejto povesti, Alfa bude môcť roztiahnuť krídla,“ povedal Imparato. Skúsenosť má pritom priamo z rodiny. Jeho otec bol totiž majiteľom Alfy Romeo v sedemdesiatych rokoch a synovi povedal, že musí mať dve autá, aby mal istotu, že aspoň jedno z nich bude fungovať. Nakoniec ale boj vzdal a zadovážil si nemeckú konkurenciu. Prvým modelom, ktorý má zvrátiť zúfalú povesť značky, má byť malé SUV Tonale, vyrábané v kompletne vynovenej továrni Giambattista Vico s novou výrobnou linkou pre tento model, vybavenou 750 robotmi.

Kvalitu má zvýšiť výber len tých najlepších a vyškolených zamestnancov. Nové výrobné postupy zasa majú zaručiť homogenitu kvality, aby boli všetky vyrobené autá rovnako dokonalé. Preto bol vyrobený vzorový model Tonale z hliníka, ktorý bude referenčným z hľadiska presnosti. Vďaka nemu bude môcť Alfa Romeo zistiť, či komponenty dodávané na linku zodpovedajú požadovanej kvalite. A čo sa týka dodávateľov, Alfa zaviedla pravidelné stretnutia, ktoré majú prispieť k rýchlejšiemu riešeniu problémov. V kabíne zasa kontroluje presnosť 3D skener. Menila sa aj ergonómia jednotlivých pracovísk tak, aby zamestnanci nemuseli dvíhať ruky nad úroveň ramien.
Samozrejmosťou bude dôkladná výstupná kontrola vrátane testu vodotesnosti. Ani tam ale Alfa Romeo neskončí. Chce nadviazať blízky kontakt s 12 veľkými predajcami, aby dostávala podrobnú spätnú väzbu od zákazníkov. Imparato verí, že vďaka tomu bude vedieť Alfa pružne reagovať na prípadné komplikácie. Tento model kontroly kvality je nadštandardný dokonca aj v rámci celého koncernu Stellantis. Je to logické. Ďalší prešľap si už talianska značka nemôže dovoliť, i keď súčasný šéf koncernu Stellantis, Carlos Tavares, dal každej zo 14 značiek 10 rokov na to, aby obhájila svoju existenciu.