VW chce urýchliť elektrifikáciu. Väz mu môže zlomiť softvér

Zdá sa, že nový šéf koncernu VW Oliver Blume sa so svojim predchodcom nerozchádza v otázke elektrickej transformácie. Zabrzdiť ju ale môžu chronické problémy so softvérom.

06.09.2022 14:00
debata (5)
Oliver Blume nebude brzdiť koncern VW v... Foto: Volkswagen
VW - elektromobily Oliver Blume nebude brzdiť koncern VW v elektrifikácii. Naopak, tempo transformácie plánuje zvýšiť.

Nedávny náhly odchod Herberta Diessa z pozície šéfa koncernu Volkswagen bol často zdôvodňovaný prílišnou horlivosťou v prechode na elektromobily. Očakávalo sa teda, že jeho nástupca Oliver Blume, ktorý prišiel na čelo koncernu z Porsche, bude v oblasti transformácie o čosi pragmatickejší. Jeho najnovšie vyjadrenia o tom však nesvedčia. Práve naopak. „Som fanúšikom e-mobility a stojím za touto cestou. Budeme udržiavať súčasné tempo a tam, kde to bude možné, ho ešte zvýšime,“ povedal na Twitteri. A dodal, že VW musí nájsť správny rytmus pre stabilnú transformáciu definovaním a dodržiavaním jasnej stratégie.

Volkswagen Čítajte viac Volkswagen stojí na križovatke. Pôjde ďalej slepou cestou?

Volkswagen teda nemení nič na ambíciách predbehnúť Teslu a stať sa najväčším výrobcom elektromobilov na svete. Má to ale háčik. Prísť s elektrickým autom nie je až také náročné. Tým najťažším je mať spoľahlivý softvér. A s tým bojuje Volkswagen od začiatku príchodu ID.3. Jeho softvérová platforma sklamala mnohých zákazníkov. Infotainment mrzne a viaznu aj aktualizácie. Samotné ID.3 sa mohlo začať predávať v roku 2020 len vďaka tomu, že zákazníci súhlasili, že niektoré nové funkcie, ako napríklad rozšírená realita head-up displeja, im budú spustené s niekoľkomesačným oneskorením v rámci aktualizáciou softvéru. No problémy sa nevytratili.

Ukázalo sa, že nová divízia pre vývoj softvéru Cariad, ktorej velil šéf Audi Markus Duesmann a neskôr sám Diess, je neefektívna. Výsledkom bude omeškanie viacerých nových elektrických modelov Audi a Porsche. Práve tento fakt mal stáť za stratou dôvery klanu rodín Porsche a Piech k Diessovi a za jeho odvolaním. Zatiaľ čo Diess zdôrazňoval, že je potrebné, aby sa VW pustil do budovania vlastných softvérových platforiem pre svoje masové a prémiové značky, Blume bol otvorenejší spolupráci so softvérovými partnermi, ktorí sú rýchlejší a pružnejší. Porsche napríklad pod vedením Blumeho úzko spolupracovalo so spoločnosťou Apple na novej verzii Apple CarPlay.

Thomas Schafer Čítajte viac Nový šéf VW: Na lacné autá zabudnite. Onedlho bude 'dobrá cena' 25-tisíc eur

Očakáva sa preto, že Blume bude postupovať podobne aj ako hlava celého koncernu. Situácia je vážna. Niektorí experti veštia Volksagenu osud podobný Nokii, niekdajšej jednotky na trhu, ktorá sa pustila do smartfónov až po tom, čo jej Apple zobral vietor z plachiet, a nikdy sa z toho nespamätala. Tým „Applom“ je vo svete áut Tesla, ktorá má pred nemeckým výrobcom obrovský softvérový náskok. V súčasnosti čaká 200 000 majiteľov elektromobilov ID zvolávacia akcia, počas ktorej im bude vymenená 12-voltová batéria, slúžiaca ako sekundárny zdroj energie pre správu li-ion batérie a informačno-zábavných systémov. Tá súčasná vraj nemá dostatok energie na to, aby pokryla niekoľkohodinové sťahovanie nového softvéru.

© Autorské práva vyhradené

5 debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #VW #elektromobily #softvér #Oliver Blume
Články podľa značiek