Vzhľadom na energetickú krízu, vojnu proti Ukrajine a vysoké ceny palív navrhuje šéf Audi Markus Duesmann niekoľko pomerne radikálnych riešení. Jedným z nich je dočasné obmedzenie najvyššej povolenej rýchlosti. V rozhovore pre denník Süddeutsche Zeitung okrem iného hovorí, že sám veľmi dobre vidí, že čoraz viac vodičov jazdí na diaľniciach v pravom jazdnom pruhu stokilometrovou rýchlosťou, aby ušetrili palivo.
Podľa neho však finančná úspora ako jediná motivácia v časoch súčasnej krízy nestačí, treba prijať tvrdšie opatrenia. Jedným z nich je aspoň dočasné obmedzenie maximálnej povolenej rýchlosti na diaľniciach. To je však iba sekundárne pomocné riešenie, treba prijať tvrdšie opatrenia.
Čítajte viac Toto potrebuje aj Slovensko! Nemci chystajú revolúciu vo verejnej doprave„Aby sme sa v Nemecku v Nemecku lepšie zvládli situáciu a reálne šetrili, mali by sme sa vrátiť k dňom bez áut – tak ako v sedemdesiatych rokoch." Toto opatrenie tam bolo zavedené počas tzv. „veľkej ropnej krízy“ v rokoch 1973 a 1974, keď bola skutočne obmedzená doprava presne takým spôsobom, ako navrhuje Duesmann – nedeľa sa stala dočasne „dňom bez automobilov“ a súčasne bola plošne znížená maximálna povolená rýchlosť na diaľniciach na 100 km/. „Ak tým dňom bude nedeľa, pôjdem sa aj aj previezť na cestnom bicykli po uzavretej diaľnici,“ doplnil pre Süddeutsche Zeitung Dusemann.
Len pre zaujímavosť – šéf Audi tak zastáva presne opačnú pozíciu ako profesijné združenie nemeckých výrobcov áut (VDA). „Odmietame zákazy riadenia ako reakciu na rastúce ceny energií ako v 70. rokoch,“ povedala nedávno predsedníčka VDA Hildegard Müllerová s tým, že ľudia sami dobre vedia, ako rozumne šetriť. Podľa jej názoru je dôležité namiesto zákazov podporovať osobnú zodpovednosť.