Vzhľadom na energetickú krízu, vojnu proti Ukrajine a vysoké ceny palív navrhuje šéf Audi Markus Duesmann niekoľko pomerne radikálnych riešení. Jedným z nich je dočasné obmedzenie najvyššej povolenej rýchlosti. V rozhovore pre denník Süddeutsche Zeitung okrem iného hovorí, že sám veľmi dobre vidí, že čoraz viac vodičov jazdí na diaľniciach v pravom jazdnom pruhu stokilometrovou rýchlosťou, aby ušetrili palivo.
Podľa neho však finančná úspora ako jediná motivácia v časoch súčasnej krízy nestačí, treba prijať tvrdšie opatrenia. Jedným z nich je aspoň dočasné obmedzenie maximálnej povolenej rýchlosti na diaľniciach. To je však iba sekundárne pomocné riešenie, treba prijať tvrdšie opatrenia.

„Aby sme sa v Nemecku v Nemecku lepšie zvládli situáciu a reálne šetrili, mali by sme sa vrátiť k dňom bez áut – tak ako v sedemdesiatych rokoch." Toto opatrenie tam bolo zavedené počas tzv. „veľkej ropnej krízy“ v rokoch 1973 a 1974, keď bola skutočne obmedzená doprava presne takým spôsobom, ako navrhuje Duesmann – nedeľa sa stala dočasne „dňom bez automobilov“ a súčasne bola plošne znížená maximálna povolená rýchlosť na diaľniciach na 100 km/. „Ak tým dňom bude nedeľa, pôjdem sa aj aj previezť na cestnom bicykli po uzavretej diaľnici,“ doplnil pre Süddeutsche Zeitung Dusemann.
Len pre zaujímavosť – šéf Audi tak zastáva presne opačnú pozíciu ako profesijné združenie nemeckých výrobcov áut (VDA). „Odmietame zákazy riadenia ako reakciu na rastúce ceny energií ako v 70. rokoch,“ povedala nedávno predsedníčka VDA Hildegard Müllerová s tým, že ľudia sami dobre vedia, ako rozumne šetriť. Podľa jej názoru je dôležité namiesto zákazov podporovať osobnú zodpovednosť.