Číňania si brúsia zuby už aj na európsky trh s nákladiakmi. Najmä elektrickými

Čínsky Farizon sa chce stať jedným z troch najväčších európskych predajcov elektrických nákladných dodávok. Stojí za ním silný koncern Geely.

14.11.2022 14:00
Super-Van-1 Foto:
Super Van by sa mal podľa Farizonu v Európe stať medzi elektrododávkami hitom.
debata

Čínsky výrobca nákladných vozidiel Farizon, patriaci pod automobilový koncern Geely, plánuje expanziu do Európy. Už v roku 2024 chce uviesť na trh v Európe svoje prvé ľahké nákladné elektrické vozidlo.

Fan Sien-ťün, šéf spoločnosti Farizon v rozhovore pre agentúru Reuters povedal, že prvým krokom pri vstupe na európsky trh bude uvedenie ľahkej elektrickej dodávky s názvom Super Van, ktorá bola navrhnutá s ohľadom na potreby európskych klientov.

Tá by mala Farizonu pomôcť stať sa jedným z troch najväčších európskych predajcov elektrických nákladných dodávok. V súvislosti s týmto ambicióznym cieľom však Sien-ťün zatiaľ nezverejnil žiadne výrobné a ani predajné ciele.

Farizon Cabless HomTruck je autonómne auto,... Foto: Farizon
Cabless HomTruck Farizon Cabless HomTruck je autonómne auto, ktoré už mieri do predaja.

Aktuálne Farizon predstavil autonómne nákladné auto s názvom HomTruck Cabless. Homtruck je navrhnutý ako autonómny „premiestňovač tovaru“ v zónach s obmedzenou dopravou, k akým patria napríklad prístavy alebo banské ťažobné oblasti. Predbežne sa bude predávať iba v Číne – a to zrejme už od budúceho roku.

Spoločnosť Farizon začala nákladné autá predávať v roku 2016, v uplynulom roku predala približne 50 000 vozidiel a tento rok očakáva predaj 60 000 vozidiel.

geely Čítajte viac Európu čaká invázia. V roku 2025 sa tu má predať 800 000 čínskych áut!

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Geely #Farizon #Super Van #Homtruck Cabless
Články podľa značiek