Automobilový priemysel prežíva v súčasnosti veľkú štrukturálnu zmenu, ktorá súvisí najmä s prechodom na elektromobilitu. V rámci toho v posledných rokoch zažívame nielen boom nových značiek, ktoré by si tiež chceli odhryznúť svoj diel z koláča, ale popri tom sa aj osamostatňujú divízie, ktoré ešte nedávno boli súčasťou mainstreamových značiek.
Jedným z najúspešnejších príbehov je oddelenie Cupry od SEAT-u. Ako samostatná značka je v súčasnosti Cupra v kurze a predáva sa tak dobre, že výsledky jej môže závidieť aj donedávna materský SEAT. Rovnako sa osamostatnila od Citroënu jeho ešte nedávno luxusná divízia DS, alebo športová divízia Polestar od Volva. A dokonca ani Porsche už nechce mať nič spoločné s Audi. Aktuálne má „zajačie úmysly“ aj prestížna športová značka Corvette, ktorá viac už nechce byť Chevroletom.
Čítajte viac Prototyp elektrickej Corvette zhorel do tla. Počas testovA vyzerá to tak, že už viac nechce byť ani výlučne športovou a bude mať širšie portfólio, sústredí sa na elektromobily. K tejto zmene by malo prísť od roku 2025. V ňom totiž plánuje GM uviesť na trh značku Corvette ako úplne samostatnú. V jej portfóliu by malo byť štvordverové kupé a doplniť by ho mal aj v súčasnosti módny crossover. Obe by mala poháňať elektrina.
Koncern GM si od osamostatnenia značky Corvette sľubuje komerčný úspech, práve jej meno by malo prilákať aj záujemcov o iné než športové modely, tak ako sa to napríklad podarilo už zmienenému Porsche. To sa veľkého komerčného úspechu dočkalo s SUV Cayenne, alebo crossoverom Macan.