Corvette ôsmej generácie si rýchlo po uvedení vyslúžila prezývku ‚americké Ferrari‘. To preto, že radikálne zmenila koncepciu. Motor 6,2 V8 s výkonom 354 kW sa totiž presunul spod prednej kapoty pred zadnú nápravu. A „osmička“ má zakrátko predstavovať historický míľnik v histórii Corvette aj z iného dôvodu. Bude totiž prvou elektrifikovanou Corvette. Najprv príde hybrid, a to už na budúci rok, a neskôr plne elektrická verzia, ktorá však s klasickou „Vette“ nebude mať veľa spoločného. Postavia ju totiž na platforme Ultium.
Čítajte viac Chevrolet Bolt: Najväčší elektrický ‘trapas‘ nemá konca. Linky opäť stojaTeraz sa však zdá, že príchod hybridnej verzie, ktorá spojí silu spaľovacieho motora a elektromotora, sa môže skomplikovať a oneskoriť. Svet totiž obletelo video horiaceho prototypu. Ten sa vznietil počas testov v Nevade, keď vozidlo skúšali experti spoločnosti Bosh. Príčina nie je známa, ale môžeme si ľahko domyslieť, že za ohňom stála práve elektrická časť pohonnej sústavy a najmä batérie, ktoré sa prehriali pod extrémnou záťažou a v horúcom podnebí Nevady. Corvette E-Ray má poháňať identický 8-valec LT2, doplnený elektromotorom na prednej náprave. Nie je však jasné, či pôjde o full-hybrid, alebo nabíjateľný plug-in hybrid.
Čítajte viac Chevrolet Corvette C8: Americké ‘Ferrari‘ je v Európe. Prišlo však o pár koníV každom prípade to bude prvá Corvette s pohonom oboch náprav a pravdepodobne aj tá najvýkonnejšia, keďže spojí silu dvoch elektromotorov. Špekuluje sa však ešte nad ďalším hybridom Zora s menším preplňovaným motorom s objemom 5,5 litra, ktorý by mal mať výkon až 1 000 koní, teda 736 kW. Ten by mal doraziť v roku 2024 alebo o rok neskôr. Stále však skôr ako čisto elektrická verzia. Dúfajme, že požiar nie je znamením ďalších vážnych problémov, podobne ako to bolo pri Chevrolete Bolt, ktorý musel koncern GM vykúpiť od zákazníkov alebo v ňom meniť najdrahšiu súčasť – batérie.