Vyzerá to tak, akoby výrobcovia áut „zavetrili“ možnosť presadiť sa v segmente, v ktorom by ich to pred časom ani nenapadlo. Ponúkajú totiž čoraz viac modelov prestavaných na terénne, alebo aspoň „akože terénne“ autá, často v obytnej verzii, pretože kempovanie skrátka prichádza opäť do módy.

Do terénu mieri „uletené“ Lamborghini Sterrato, Porsche sa chváli modelom 911 Dakkar, Corvette chce vyrábať crossover. Mercedes sa rozhodol ponúknuť úplne nové obytné Marco Polo na elektrinu aj so vstavanou kuchynkou, obytné auto, hneď v niekoľkých verziách, vzniklo aj z nového Dusteru. Uletenú „buginu“ vytvoril Renault, Jeep pred pár dňami ukázal svoj prvý offroadový príves pre Wrangler, legendárny RAM s osemvalcovým kompresorom prestavali v Hennessey na kempovacie auto s názvom Mammoth 1000 TRX Overland. A v Porsche sa rozhodli dokonca vyvinúť svoj prvý strešný stan pre výlety za hranice všedných dní.
Ak si myslíte, že je určený pre Cayenne, čo by dávalo zmysel, mýlite sa. Práve naopak – je vhodný aj pre menšie modely značky Porsche, vrátane tých najšportovejších. Konkrétne je kompatibilný s modelmi 911 (okrem GT, targy a kabria), Macan, Cayenne, Panamera a Taycan. Stan je v pevnej, exkluzívne vyzerajúcej, alumíniovej schránke a je navrhnutý pre inštaláciu na autá s lyžinami a aj bez nich. S nainštalovaným stanom by však autá nemali prekročiť maximálnu rýchlosť 130 km/h.

„Porschestan“ má strešné okno a dve bočné okná s integrovanými sieťkami proti hmyzu pre lepšie prúdenie vzduchu v horúcich letných dňoch. Dá sa však využívať celoročne, v Porsche sú hrdí najmä na špeciálnu termoizolačnú vnútornú vrstvu, ktorá braní prieniku tepla, ale aj chladu do jeho vnútra.
Je vodeodolný a má prešívané zipsy, takže voda nepreniká cez ne ani v intenzívnejšom daždi. Vo vysunutej polohe má vnútorná plocha rozmer 210 × 130 cm a súčasťou stanu je aj polyuretánový matrac z pamäťovej peny s vysokou hustotou. Stan prišiel do predaja na prelome novembra a decembra, jeho cena sa pohybuje tesne pod hranicou 5-tisíc eur.