Honda má vďaka dvom generáciám modelu FCEV Clarity dlhoročné skúsenosti s výrobou elektromobilov poháňaných palivovými článkami. Pre nedostatočnú vodíkovú infraštruktúru sa však z Clarity nestal a ani sa nemohol stať komerčný úspech. Honda to ale nevzdala. Už na budúci rok chce zaútočiť vodíkom tretíkrát a trochu inak ako doposiaľ. Oznámila totiž prelom vo vodíkovej technológii, ktorý znamená aj zmenu filozofie. Na vývoji spolupracuje s americkým koncernom General Motor.
Čítajte viac Honda Jazz: Modernizácia prináša viac výkonu a verziu SportPremiéru má nový vodíkový pohon naplánovanú už na budúci rok v novej generácii SUV CR-V. Zásadnou zmenou je, že nové riešenie má byť až o 66 % lacnejšie ako to súčasné a má mať dvojnásobnú životnosť. Vodík uskladnený vo dvoch nádržiach, v jednej pod zadnými sedadlami a jednej pod prednou kapotou, bude napájať palivový článok v stredovom tuneli. Ten sa totiž podarilo Honde výrazne zmenšiť. Okrem toho bude vozidlo disponovať aj li-ion akumulátorom nabíjateľným z externých zdrojov. Pôjde teda o akýsi vodíkový plug-in hybrid.