Honda sa nevzdala vodíka. Čoskoro predstaví revolučné CR-V

Nové vodíkové SUV bude tak trochu aj klasickým elektromobilom. To preto, aby sa zbavilo závislosti od vodíkových staníc.

14.02.2023 14:00
debata
Nová Honda CR-V dostane budúci rok vodíkový... Foto: Honda
Honda CR-V - 2023 Nová Honda CR-V dostane budúci rok vodíkový plug-in hybridný pohon.

Honda má vďaka dvom generáciám modelu FCEV Clarity dlhoročné skúsenosti s výrobou elektromobilov poháňaných palivovými článkami. Pre nedostatočnú vodíkovú infraštruktúru sa však z Clarity nestal a ani sa nemohol stať komerčný úspech. Honda to ale nevzdala. Už na budúci rok chce zaútočiť vodíkom tretíkrát a trochu inak ako doposiaľ. Oznámila totiž prelom vo vodíkovej technológii, ktorý znamená aj zmenu filozofie. Na vývoji spolupracuje s americkým koncernom General Motor.

Honda Jazz - 2023 Čítajte viac Honda Jazz: Modernizácia prináša viac výkonu a verziu Sport

Premiéru má nový vodíkový pohon naplánovanú už na budúci rok v novej generácii SUV CR-V. Zásadnou zmenou je, že nové riešenie má byť až o 66 % lacnejšie ako to súčasné a má mať dvojnásobnú životnosť. Vodík uskladnený vo dvoch nádržiach, v jednej pod zadnými sedadlami a jednej pod prednou kapotou, bude napájať palivový článok v stredovom tuneli. Ten sa totiž podarilo Honde výrazne zmenšiť. Okrem toho bude vozidlo disponovať aj li-ion akumulátorom nabíjateľným z externých zdrojov. Pôjde teda o akýsi vodíkový plug-in hybrid.

Nová technológia má byť o dve tretiny lacnejšia... Foto: Honda
Honda - nový vodíkový pohon FCEV Nová technológia má byť o dve tretiny lacnejšia ako tá súčasná a má mať dvojnásobnú životnosť.
Táto zmena znamená, že vodíkové CR-V nebude odkázané na riedku sieť vodíkových čerpacích staníc. Tak ako každý elektromobil ho budú môcť majitelia nabíjať doma alebo na verejných nabíjacích staniciach. Zároveň to predĺži dojazd. Honda navyše sľubuje, že do konca dekády zníži cenu technológie o ďalšiu polovicu a opäť zdvojnásobí jej životnosť. Ak sa pozrieme na parametre súčasnej Hondy Clarity, potom by nový palivový článok mal vydržať 32 rokov a novinku poňať bez problémov 640 000 kilometrov.
Honda - nový vodíkový pohon FCEV
Honda - nový vodíkový pohon FCEV
+8Honda - nový vodíkový pohon FCEV

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Honda #vodík #Honda CR-V
Články podľa značiek