
Súčasná generácia Jazzu prišla na trh v roku 2020. A nemala to ľahké, pretože kvôli emisiám prišla v Európe o klasické pohony. Nahradila ich špecifická hybridná sústava e:HEV. To ale znamenalo aj zvýšenie ceny. Ročné európske predaje tak len tesne atakovali hranicu 30 000 kusov, čo je menej, ako zvládala jej predchádzajúca generácia. Tak napríklad v roku 2013 sa v Európe predalo viac ako 42 000 exemplárov a rok predtým takmer 50 000. Honda ale na Jazz rozhodne nezanevrela, naopak, po troch rokoch mu naordinovala hĺbkovú revíziu.

Vynovený Jazz, ktorý príde už začiatkom tohto roka, dostal vo verziách Elegance a Advance celkom novú prednú masku, ktorá nahradila pôvodné „slepé“ čelo, a navyše nové štruktúrovanejšie nárazníky. Solídnejší vzhľad dodáva Jazzu aj tmavé pozadie reflektorov. Pribudol tiež nový dizajn diskov kolies. Outdoorová verzia Crosstar je ešte dobrodružnejšia vďaka novému voštinovému výpletu masky a strieborným vložkám v nárazníku, ktoré vytvárajú dojem ochranných dosiek. Masívnejšie sú aj bočné prahy. Facelift uzatvára nový modrý odtieň laku Fjord Mist.

Interiér osviežila Honda novými farebnými konceptmi a novými materiálmi. Jazz Crosstar dostal úplne nové čalúnenie sedadiel, špecifickú povrchovú úpravu palubnej dosky aj stredovej konzoly. V ponuke sa tiež objavuje úplne nová verzia Advanced Sport s exkluzívnym lakom Urban Grey s ešte športovejšou maskou, čiernymi zrkadlami a jedinečnými 16-palcovými diskami kolies. V kabíne nájdeme sedadlá čalúnené syntetickou kožou a semišom, ale aj žlté stehy na volante, stredovej konzole či na výplniach dverí.

To najpodstatnejšie sa ale udialo pod kapotou. Honda totiž revidovala celý dvojmotorový hybridný systém e:HEV. Výkon trakčného elektromotora stúpol o 10 kW na konečných 90 kW. Silnejší je aj atmosférický 4-valec vo funkcii generátora, ktorý posilnil o sedem kilowattov na výsledných 79. Honda tiež sľubuje autentickejšiu väzbu medzi otáčkami motora a okamžitou rýchlosťou. Zvlášť pri verzii Advanced Sport, ktorá má citlivejší pedál plynu a vyšší bod virtuálneho „preraďovania“ až pri 6 300 otáčkach za minútu.

Advanced Sport však ťaží aj z odlišného naladenia podvozka. Predné pružiny sú teraz o osem percent tuhšie, kým zadné o 20 % mäkšie. Zároveň spolupracujú s tuhšími tlmičmi. Má to viesť k suverénnejším jazdným vlastnostiam. Honda dokonca zvýšila ťažnú kapacitu Jazzu, ktorá je teraz 500 kg, vraj na základe kritiky zákazníkov. Polepšil si aj balík asistenčných systémov Honda Sensing, ktorý využíva novú širokouhlú kameru s vyšším rozlíšením, ktorá presnejšie deteguje obrubníky a krajnice bez vodorovného značenia. Asisten pre jazdu v zápchach pracuje už od 0 km/h.