Ešte tento rok, presnejšie v októbri, predstaví BMW novú, v poradí ôsmu generáciu radu 5. Začne sedanom a postupne rozšíri ponuku o kombi Touring. Všetky budú môcť používať benzínové a naftové motory so 48 V mild-hybridnou podporou, plug-in hybridné sústavy, ako aj čisto elektrický pohon. BMW tak naďalej kráča odlišnou cestou ako jeho hlavný konkurent zo Stuttgartu. Namiesto vývoja platformy pre čisto elektrické vozidlá ostáva verné multienergetickej architektúre, ktorá sa nebráni „elektrine“ ani benzínu či nafte. Modelový rad 5 tým nadviaže na BMW i4 a i7. Elektrický variant dostane označenie i5 a na scéne sa objaví na jar 2024, teda asi s polročným odstupom od sedanu.
Čítajte viac BMW: Mohol by takto vyzerať prvý model Neue Klasse?Úplnou raritou sa stane elektrické kombi i5 Touring. Nič podobné zatiaľ totiž konkurencia neponúka. Jediným elektrickým kombi súčasnosti je lowcostové britsko-čínske MG 5 EV. A bude tu ešte jedna lahôdka. Úspech ostrého 5-dverového kupé i4 M50 z dielne BMW M, ktoré je v súčasnosti vôbec najpredávanejším modelom divízie M, rozhodol o tom, že aj nová päťka dostane takúto verziu. Ale len s karosériou sedan. BMW zároveň sľubuje, že nový rad 5 bude dynamickejší a pohodlnejší ako kedykoľvek predtým a okrem elegantného a zároveň športového dizajnu sa bude môcť pochváliť operačným systémom BMW Operating System 8.5 so zakriveným displejom.
Čítajte viac Test: BMW i7 xDrive60 – tri tony luxusu, nula gramov CO2