Mitsubishi v súčasnosti neprežíva najlepšie obdobie. Japonská automobilka síce už dávnejšie prehodnotilo svoje radikálne rozhodnutie z roku 2019, že definitívne opustí európsky trh a v súčasnosti verí, že s pomocou aliančného partnera Renault dokáže oživiť predaj svojich vozidiel (de facto klonov niektorých modelov Renaultu) v regióne tak, aby sa priblížil k číslam spred pandémie.
Zatiaľ to tak nevyzerá. Za prvé štyri mesiace tohto roku klesol predaj Mitsubishi v Európe v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roku o vyše 40 percent. Na trhoch v EÚ dokázala za január až apríl umiestniť len niečo vyše 11-tisíc áut, čo je naozaj slabé.
Rovnaké problémy má Mitsubishi aj v Číne. Produkcia japonskej automobilky je tam zastavená už takmer tri mesiace. Zrejme neobnoví ani po máji, s čím sa pôvodne počítalo, čo značí, že vážne problémy s predajom na najväčšom automobilovom trhu sveta sa Mitsubishi stále nepodarilo vyriešiť. Informovala o tom japonská tlač. Či sa výrobu Mitsubishi v Číne podarí obnoviť aspoň v priebehu prvého polroku, zatiaľ jasné nie je. A ani to, či to vôbec ešte dáva zmysel.

Hovorca Mitsubishi povedal, že automobilka stále rokuje s čínskym partnerom GAC Group o termíne obnovenia produkcie Outlanderu, no zatiaľ sa o ničom nerozhodlo. Japonský denník Jomiuri však uviedol, že produkcia, ktorú automobilka pozastavila na začiatku marca a rozhodla, že odstávka bude trvať do konca mája, sa predbežne neobnoví ani po tomto mesiaci. V súvislosti s pozastavením produkcie Mitsubishi zároveň informovala, že táto situácia ju bude stáť približne 73 miliónov eur.
Spoločnosť Mitsubishi má divíziu v Číne od roku 2012. Podobne však ako ďalšie japonské automobilky čelila na čínskom trhu kríze predaja, pod čo sa podpísal prudký rozmach elektrických vozidiel a rastúca konkurencia domácich automobiliek, ponúkajúcich porovnateľné autá s za výrazne nižšie ceny.
Pravdou je, že Japonci to nevzdávajú. Po období „hibernácie“ a okliešťovania modelového portfólia plánujú veľké investície do výskumu a vývoja, vrátane elektrifikácie a IT technológií. V nasledujúcich piatich rokoch chce Mitsubishi predstaviť 16 nových modelov, z toho deväť elektrifikovaných a štyri čisto elektrické.