V trnavskej fabrike koncernu Stellantis sa prepúšťalo už v apríli. Dôvodom bolo zrušenie víkendovej zmeny, ktoré vyplynulo z transformácie výroby. Nemusí to byť však koniec redukcie počtu zamestnancov. Tamojší výrobný závod totiž čoskoro príde o svoj kľúčový model – Peugeot 208, najpredávanejšie auto Európy. Podľa zdroja, ktorý si neželal byť menovaný, sa napriek veľkému úsiliu vedenia podniku nepodarilo v konkurencii koncernových závodov vybojovať dvestoosmičku aj do budúcnosti. Uvoľnenú kapacitu však trnavský podnik využije pre nový model.
Pozrite si na videu prvý elektrický Peugeot z Trnavy! Dojazd má 340 km
Ako informuje britský Auto Express, v Trnave sa bude od roku 2024 vyrábať elektrický Citroën ë-C3. Má ísť vôbec o najlacnejší elektromobil koncernu s cenou od 25 000 eur, čo je približne o 10 000 eur menej v porovnaní s elektrickým Peugeotom e-208 alebo Opelom Corsa E. Novinka bude stáť na platforme Smart Platform, ktorá je na rozdiel od platformy CMP a e-CMP orientovaná na čo najväčšiu redukciu nákladov. Doteraz ju Stellantis používal len v Indii a Južnej Amerike. "Toto je jeden z hlavných dôvodov, prečo budeme schopní mať takú nízku cenu,“ povedal pre Autocar generálny riaditeľ Thierry Koskas.
„Považujeme to za prielom na trhu. Nemyslíme si, že pri uvedení bude k dispozícii ďalšie auto, ktoré dokáže ponúkať tri hlavné atribúty – auto vyrobené v Európe, auto so všetkými funkciami, ktoré kupujúci očakávajú, a to s cenou od 25 000 eur," vysvetlil Koskas. Novinka z Trnavy by mala mať na dĺžku približne štyri metre, teda podobne ako Peugeot 208 alebo elektrická Corsa, pričom dojazd na jedno nabitie by mal byť 300 km. Žiadne ďalšie podrobnosti zatiaľ Citroën neuviedol. Dokonca ani to, či by sa na trnavských linkách mohli objaviť verzie so spaľovacím motorom, keďže ostatné modely na platforme Smart Platform používajú aj 3-valec 1,2 PureTech.
Elektrický Citroën ë-C3 má byť podľa Koskasa účinnou zbraňou, ako konkurovať prichádzajúcim elektromobilom z Číny. „Je to výzva, ale musíme na ňu odpovedať. Nemôžeme len tak sedieť a pozerať sa na rútiaci sa vlak. Môžeme Číňanom konkurovať vo výrobných nákladoch? Citroën ë-C3 bude dobrým príkladom, že sa to dá. Nemusíme byť v defenzíve, môžeme zaútočiť aj tým, že ukážeme, že sme značka s vyše 100-ročnou históriou a máme veľkú predajnú sieť s dobrým pokrytím,“ hovorí Koskas. Nový ë-C3 je už pripravený na jesenný debut, pričom predaj sa začne v prvom štvrťroku 2024. Neskôr, stále však v roku 2024, by sa k nemu mal pripojiť o čosi väčší nástupca SUV C3 Aircross.
Čítajte viac Citroën C3: Toto je nová generácia. Ale nie tá z Trnavy!„C3 zostáva hatchbackom segmentu B, nebude sa hrať na nič iné. Stále však potrebujeme aj poriadne SUV segmentu B. Dostali sme spätnú väzbu od ľudí, ktorí chcú väčšie auto, a to je to, čo musíme riešiť," vysvetlil Koskak. Či bude aj C3 Aircross vyrábaný v Trnave, zatiaľ neprezradil. No aj keď si Citroën od ë-C3 veľa sľubuje, ešte to neznamená, že dokáže vyťažiť montážne linky trnavskej fabriky tak, ako to bolo so súčasným bestsellerom Peugeot 208. Napokon, ohlásená transformácia výroby má trvať až do polovice budúceho roka.