Hyundai predstavil budúcnosť. Na novej platforme chce 13 elektromobilov

Na stretnutí s investormi odkryl Hyundai svoju budúcnosť. Obrie investície poputujú do elektromobilov, batérií aj novej elektrickej platformy. Benzínu sa ale celkom nevzdá.

04.07.2023 16:00
Hyundai - nová elektrická platforma IMA Foto:
Základom nových elektromobilov Hyundai má byť modulárna platforma IMA, ktorá umožní zdieľať medzi vozidlami až 80 % spoločných komponentov.
debata

Nová stratégia Hyundai Motor Way ukazuje smer automobilky, ktorým sa bude uberať nasledujúcich desať rokov. Ambície sú obrovské, rovnako ako investícia vo výške 109,4 bilióna kórejských wonov, z čoho 35,8 biliónov poputuje do elektrifikácie. Cieľom Hyundaia je totiž do konca dekády predávať dva milióny čisto elektrických áut ročne. Preto Hyundai vyvinie novú elektrickú platformu IMA, ktorá nahradí súčasnú E-GMP, na ktorej už stoja Ioniq 5 a Ioniq 6. Postaviť na nej bude možné malé aj veľké SUV, ale aj pikapy či luxusné elektrické limuzíny prémiovej značky Genesis. Nová architektúra má byť modulárna, čo umožní štandardizáciu komponentov a zníženie nákladov.

Toyota bZ4X Čítajte viac Toyote a Hyundaiu ‘zatrhli‘ reklamy na elektrické autá. Dôvody asi tušíte

Celkovo má na platforme IMA vzniknúť 13 nových elektromobilov, ktoré budú využívať až 80 % spoločných modulov. Pre rôzne vozidlá bude Hyundai používať rôzne batérie. Vo vývoji má novú generáciu akumulátorov NCM a LFP. Vyspelejšie LFP batérie majú mať vyššiu energetickú hustotu a pracovať lepšie pri nízkych teplotách. Ich životnosť predĺži vyspelý tepelný manažment riadený umelou inteligenciou. Zároveň to zvýši bezpečnosť, najmä riziko prehriatia a vznietenia. Keďže celosvetový podiel elektromobilov sa má zvýšiť zo súčasných osem percent na 34 % v roku 2030, pripraví na to Hyundai aj svoje závody. Nebude stavať len nové, ale upraví tie súčasné.

Hyundai IONIQ 5 MY23 Čítajte viac Modernizovaný Ioniq 5: Má väčšiu batériu, silnejšiu výbavu a digitálne spätné zrkadlá

Takýmto spôsobom dokáže znížiť náklady, pretože bude môcť vyrábať na jednej linke elektromobily aj autá so spaľovacími motormi, po ktorých je naďalej vysoký dopyt. Hyundai už takto produuje vozidlá v USA, Južnej Kórei a v Česku. Okrem toho vybuduje úplne nové podniky v regiónoch, kde sa očakáva výrazný dopyt po elektromobiloch. Prvá továreň Hyundai na výrobu elektromobilov v USA je už vo výstavbe v Georgii. Spustená má byť v roku 2024 s cieľovou kapacitou 300 000 áut ročne. To bude znamenať, že zvýši v USA podiel tam vyrobených áut na 75 %. Zároveň plánuje postaviť novú továreň aj v Kórei, do ktorej investuje dva bilióny wonov. Tá bude obsluhovať najmä domáci trh.

Hyundai Pony Coupé Concept - replika 2023 Čítajte viac Hyundai oživil koncept Pony Coupé z roku 1974. Spolu s geniálnym Giugiarom

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Hyundai #elektromobily
Články podľa značiek