Už aj silné značky, ktoré vyhlasujú, že elektrifikácia je jedinou zmysluplnou budúcnosťou vývoja áut zisťujú, že to nebude tak jednoduché, ako si spočiatku mysleli. Mnohé krajiny mimo Európy sa totiž na zákaz spaľovacích motorov pozerajú ako na nejakú európsku extravaganciu, ktorú si majú riešiť Európania.
A keď chcú na silných neeurópskych trhoch tieto značky predávať aj naďalej a nechcú stratiť svoj trhový podiel, tak so spaľovacími autami jednoducho nemôžu skončiť. Aspoň nie v globálnom meradle. A nebude to tak jednoduché dokonca ani v Európe. Mnohí odborníci už teraz tvrdia, že zákaz spaľovacích motorov po roku 2035 bol prinajmenšom unáhlený.
Čítajte viac Zákaz spaľovacích motorov? Rakúsky profesor predpovedá jeho zrušenieŽe nadšenie pre elektromobilitu je do veľkej miery záležitosťou len niekoľkých bohatých krajín zisťuje aj Volkswagen, ktorý by chcel byť svetovým lídrom v predaji elektromobilov. V Južnej Amerike rieši väčšina štátov v súčasnosti iné problémy a pred niekoľkými dňami priznali aj vedúci predstavitelia nemeckej automobilky, že s prechodom na elektromobilitu to v tomto regióne vôbec nebude jednoduché.
Len pre názornosť: v Brazílii, ktorá je v Južnej Amerike najväčším trhom Volkswagenu, sa podiel čisto batériových elektrických vozidiel na trhu v roku 2033 odhaduje na približne 4 percentná, zatiaľ čo v Európskej únii by mali mať podľa súčasných plánov všetky nové vozidlá od roku 2035 bez emisií CO2 a predaj spaľovacích áut by mal skončiť úplne.
Keďže manažéri Volkswagenu sú pragmatici a nechcú stratiť trh v silnom rozvíjajúcom sa regióne (juhoamerický automobilový trh by mal podľa odhadov analytikov do roku 2030 rásť v priemere o 11 percent ročne), tak v prípade Južnej Ameriky od svojej deklarovanej elektro iniciatívy opustili a namiesto toho do roku 2026 investujú miliardu eur do vývoja spaľovacích motorov na báze etanolu a zmenia aj svoje aktuálne obchodné modely.
V nasledujúcich dvoch rokoch plánuje VW uviesť na juhoamerický trh 15 nových modelov, väčšinu so spaľovacími motormi na biopalivá a vďaka nim chce dosiahnuť 40-percentný rast.