Škoda 110 R: Na predaj je exportná verzia. V dokonale pôvodnom stave

Takáto Škoda 110 R sa tak ľahko nenájde. Na odometri má síce takmer 108-tisíc kilometrov, no je ako zo „škatuľky“. Svojich 48 rokov strávila v rukách jediného majiteľa. A ten ju musel milovať. Ani sa nechce veriť, že nikdy neprešla renováciou.

07.07.2023 18:00
debata (1)
Tento exemplár dnes už kultovej Škody 110 R... Foto: engine-cz.com
Škoda 110 R - 1975 na predaj exportná verzia Tento exemplár dnes už kultovej Škody 110 R vyrobili v roku 1975. Ide o exportnú verziu, ktorá najprv zamierila do Nemeckej spolkovej republiky. Odtiaľ sa však vrátila domov.

Legendárna Škoda 110 R prišla na svet v roku 1970. Premiéru absolvovala na vtedajšom Medzinárodnom strojárskom veľtrhu v Brne. Bol to takpovediac malý zázrak, pretože socializmus autám pre radosť príliš neprial. Východoeurópske automobilky chrlili z montážnych liniek len to, čo bolo potrebné alebo praktické. A ešte k tomu v Československu zúrila tvrdá normalizácia. Krásne kupé s motorom vzadu a bezrámovou konštrukciou okien dverí pôsobilo priam ako zjavenie z vesmíru. Nehovoriac o neskutočnej športovej kariére. Verzia 130 RS doslova „školila“ západných súperov.

Škoda 110 R - 1975 na predaj exportná verzia
Škoda 110 R - 1975 na predaj exportná verzia
+36Škoda 110 R - 1975 na predaj exportná verzia

K najväčším úspechom patrí víťazstvo vo svojej triede v Rallye Monte Carlo 1977 a v roku 1981 vybojovaný titul majstra Európy značiek v okruhových majstrovstvách cestovných automobilov. Čo je však podstatné, kvality Škody 110 R preverili desaťročia. Jej dizajn je jednoducho nadčasový. Potom asi neprekvapí, že dodnes patrí vo veteránskych kruhoch k najvyhľadáva­nejším škodovkám. Má za sebou silný príbeh. A tomu zodpovedajú aj ceny. Nájsť zachovaný exemplár nie je navyše vôbec ľahké. Do roku 1980 vzniklo len čosi vyše 57 000 kusov, teda mnohonásobne menej ako zo Škody 100, z ktorej kupé vychádzalo.

Exportný charakter tohto kúsku vidieť napríklad... Foto: engine-cz.com
Škoda 110 R - 1975 na predaj exportná verzia Exportný charakter tohto kúsku vidieť napríklad na špecifických diskoch kolies.

Škoda Muzeum: Aké poklady ukrýva?

Video

Ceny zachovalých 110 R sa tak pohybujú relatívne vysoko. Stretnúť sa môžete s ponukami od 12 000 do 20 000 eur. Teraz sa však v inzercii spoločnosti Engine objavil „kúsok“, ktorého cena poriadne vytŕča. Predávajúci si túto oranžovú legendu cení na 38 900 eur. Dôvodom má byť absolútne pôvodný stav, vynikajúca kondícia a dokonale zmapovaná história. Vozidlo bolo vyrobené v roku 1975 a ako nové si ho kúpil český majiteľ, v tom čase pracujúci na veľvyslanectve v Iraku. O škodovku sa však nepokúšal v predajnej sieti Mototechny, tak ako väčšina domácich záujemcov, ale rovno u nemeckého predajcu – spoločnosti Semex. Veď do západného Nemecka sa vyviezlo viac ako 2 600 kupé 110 R.

Interiér má športový volant, športovú radiacu... Foto: engine-cz.com
Škoda 110 R - 1975 na predaj exportná verzia Interiér má športový volant, športovú radiacu páku, autorádio či dokonca ozdobné lišty na prahoch.

Nebol to zlý nápad, pretože tým získal exportnú verziu, oveľa lepšie vybavenú ako tie, ktoré putovali k zákazníkom vtedajšieho Československa. V inzeráte sa uvádza, že vozidlo má odlišné nárazníky, tlmič riadenia, športový volant s ozdobným poťahom, športovú radiacu páku, dekoračnú lištu a špecifické disky. Majiteľ si auto prevzal po návrate z Iraku na hraničnom priechode Folmova. Staral sa oň príkladne až do roku 2021, keď bolo vozidlo odkúpené do súkromnej zbierky. Nikdy nebolo havarované a ani renovované. Podľa predávajúceho je v dokonale pôvodnom stave. Originálny je teda aj oranžový lak a hoci na ňom vidieť „patinu“, hrdzu by ste tu hľadali márne. Ešte lepšie sú na tom chrómové doplnky.

Vzadu umiestnený 4-valec 1,1 OHV má byť plne... Foto: engine-cz.com
Škoda 110 R - 1975 na predaj exportná verzia Vzadu umiestnený 4-valec 1,1 OHV má byť plne funkčný. K zadným kolesám by mal cez 4-stupňovú prevodovku posielať 45 kW.

Rovnako pôsobivý je interiér s originálnym koženkovým čalúnením, stredovou konzolou s rádiom a dokonca ozdobnými prahmi. Pod zadnou kapotou má byť plne funkčný hliníkový 4-valec 1,1 OHV s výkonom 45 kW (62 k), spojený so 4-stupňovou manuálnou prevodovkou. K vozidlu sú k dispozícii všetky doklady aj zopár náhradných dielcov. Aj tak sa nám zdá cena trochu premrštená. Na podvozku predsa len vidieť, že auto už má čosi za sebou. Ale ak po čomsi takomto túžite, je tu príležitosť. Vyžiada si trochu opatery, ale rozhodne menej, ako keď kúpite veterán s neprofesionálnou renováciou. Dať ho do perfektného stavu môže byť potom ešte drahšie.

Škoda 1000 MBG - 1967 Čítajte viac Škoda 1000 MBG: Na predaj je unikátna tisícka. Jazdí ich len zopár

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda #Škoda-Auto #Škoda 110 R #Škoda 110 R Coupé
Články podľa značiek