Audi v poslednom období za svojimi prémiovými konkurentmi zaostáva, najviac v oblasti výroby a predaja elektromobilov. Práve táto komplikovaná situácia bola aj príčinou menšieho personálneho zemetrasenia. Dozorná rada automobilky odvolala začiatkom júla tohto roku šéfa Audi Markusa Duesmanna (resp. on oznámil svoje odstúpenie napriek zmluve, platnej do roku 2025) – a to už druhého v priebehu piatich rokov. Audi zároveň oficiálne potvrdilo, že od septembra 2023 sa novým šéfom značky stane Gernot Döllner.
Aktuálne sa objavila ďalšia informácia, nad ktorou možno mnohí zdvihli od údivu obočie. Nemecká automobilka Audi totiž podľa informácií priamo od zainteresovaných rokuje s čínskou štátnou automobilkou SAIC Motor Corp o kúpe platformy pre elektrické vozidlá.
Čítajte viac Audi je v sklze. Priznal to sám šéf koncernu VW. Chce to elektrický reštartTento krok prichádza v čase, keď predaj elektrických áut Audi výrazne zaostáva za predajmi Tesly a aj priamych európskych konkurentov BMW a Mercedes-Benz. Audi, rovnako ako čínska automobilka SAIC, s ktorou Audi už spolupracuje, sa k tejto správe odmietli vyjadriť a akokoľvek ju komentovať. Server Automobilwoche však napísal, že celú transakciu už odsúhlasil aj šéf koncernu Oliver Blume.
S najväčšou pravdepodobnosťou pôjde o platformu, ktorú využíva luxusná značka IM Motors (známa aj ako Zhiji Motor), ktorá je spoločným podnikom SAIC Motor s čínskymi technologickými spoločnosťami Zhangjiang a Alibaba.
Audi doteraz nekúpilo platformu od iného výrobcu a využívalo platformu MEB určenú pre elektromobily Volkswagen pre modely ponúkané v Číne, pričom súbežne vyvíjalo novú elektrickú platformu s Porsche.
Minulý mesiac Markus Duesmann, generálny riaditeľ Audi, ktorý odstúpi z funkcie v septembri, novinárom povedal, že značka musí urýchliť vývoj nových modelov, aby uspokojila prudký nárast dopytu po elektrických vozidlách, najmä v Číne. Uvidíme, či tento krok Audi pomôže dobehnúť stratu za konkurenciou a ako bude tento krok vnímaný klientmi.