Audi už nie je to, čo bývalo. Značka v posledných rokoch stráca kredit technologického predátora. Do roku 2027 plánuje prechod k čistým elektromobilom, no jej kľúčové elektrické novinky neprichádzajú a klasickú ponuku modelov so spaľovacími motormi vyraďuje na druhú koľaj. Netají to ani šéf koncernu Volkswagen Oliver Blume, ktorý nemal pre investorov na nedávnom stretnutí VW Group's Capital Markets Day dobré správy. „Audi má obrovský potenciál, ktorý sa nám nepodarilo naplniť. Neobhajovali sme dostatočne progresívne DNA značky v konkurenčnom boji,“ priznal Blume.
Čítajte viac Audi Q8 e-tron: elektrický priekopník zlepšuje dizajn aj dojazdZa všetkým vidí masívne problémy so softvérom, ktoré vyústili do oneskoreného uvedenia nových elektromobilov. Blume povedal, že súčasný modelový rad Audi nielenže zaostáva za konkurenciou, ale čo je ešte znepokojujúcejšie, zaostáva za svojimi vlastnými schopnosťami. Ako dôkaz uviedol slabé výsledky Audi v Číne. „Úspech skupiny je v súčasnosti veľmi závislý od Číny, ale náš rad elektrických vozidiel nie je na tomto trhu dostatočne konkurencieschopný,“ povedal Blume. Audi dodalo v Číne za prvé tri mesiace 136 416 vozidiel, čo je o 16 percent menej ako v predchádzajúcom roku. Liekom na problémy sa má preto stať urýchlenie vývoja elektromobilov.
Čítajte viac Audi Activesphere: Stvrtý člen do partie je bláznivý crossoverNajmä pod značkou RS. „Rastúca divízia RS je veľmi atraktívnym biznisom, a to tak z pohľadu zákazníka, ako aj z finančného hľadiska,“ povedal Blume. „Preto už plánujeme rad vysokovýkonných elektromobilov.“ Lavína noviniek by mala odštartovať na začiatku roka 2024. Audi uvedie na trh Q6 E-tron, prvé vozidlo značky na platforme PPE (premium platform electric) koncernu Volkswagen. Plne elektrické SUV bude mať softvér 1.2 od Volkswagenu. Táto platforma umožní rýchlejšie nabíjanie, v priemere len 21 minút z 10 na 80 percent kapacity, a ponúkne poloautonómne riadenie Mobileye SuperVision.
Čítajte viac Audi Sphere: Ingolstadt odhaľuje elektrickú budúcnosť. Najprv prídu konceptyAudi pracuje aj na vývoji kompaktných a stredne veľkých elektromobilov na elektrickej architektúre SSP (Scalable Systems Platform), pri ktorých Blume sľúbil, že sa predstavia podľa pôvodného harmonogramu v roku 2026, a to aj napriek oneskoreniam vo vývoji softvéru. Zaujímavé je, že Blume vôbec nespomenul projekt Artemis, ktorý mal byť technologickou vlajkovou loďou Audi z pohľadu elektrifikácie. Budúcnosť však vidí optimisticky. Audi má podľa neho silné ambície, pričom sa chce zamerať na to, čím sa odlišuje. Má zostať verné špecifickému dizajnovému jazyku, vysokej kvalite a vysokej miere individualizácie.