Čínska automobilka Li Auto chce z domáceho trhu vytlačiť nemecké prémiové značky

Li Auto chce byť už v roku 2024 na čínskom trhu jednotkou v segmente prémiových áut, kde jej konkurujú hlavne Audi, BMW a Mercedes-Benz.

15.08.2023 14:00
Li L9 Foto:
Luxusné SUV Li L9 bolo predstavené v júni. Za 72 hodín naň automobilka zaevidovala vyše 30 000 objednávok.
debata

Iba nedávno sme písali o prekvapivej výzve najväčšieho výrobcu nabíjateľných áut na svete, čínskej spoločnosti BYD, ktorá sa verejne obrátila na 12 veľkých čínskych automobiliek s cieľom pripraviť spoločný postup pri svetovej ofenzíve čínskych automobilových značiek.

Jej zakladateľ a predseda predstavenstva Wang Chuanfu sa postavil prekvapivo na scénu pred logami dvanástich najrenomovanejších čínskych značiek a povedal, že čínsky národ má „emocionálnu túžbu stať sa svedkom toho, ako značka ‘Made in China‘ dosiahne konečne globálne uznanie“. Súčasťou videa je aj výzva na „zbúranie starých legiend“, čím sa myslia hlavne renomované európske a americké značky.

Video vyvolalo zmiešané reakcie vo svete aj v samotnej Číne, viac o situácii píšeme v tomto článku:

Nio-ES8-export-Shanghai-Waigaoqiao-Port-1024x576 Čítajte viac BYD vyzval čínske automobilky na globálny útok. ‘Zničme staré legendy!‘

Jedným z tých, ktorí výzvu verejne podporili a video aj osobne zdieľali, bol Li Siang, šéf spoločnosti Li Auto. A niet sa čo diviť. Ambicióznym zámerom tejto relatívne novej značky, ktorá aktívne na trhu pôsobí približne osem rokov, je prekonať v predaji a postupne vytlačiť z domáceho (čínskeho) trhu nemecké prémiové značky Audi, BMW a Mercedes. Li Auto sa totiž výrazne zameriava práve na tento trhový segment.

„Budeme sa snažiť o to, aby sme sa v roku 2024 stali v Číne z hľadiska predaja áut jednotkou na trhu prémiových áut,“ povedal Li Siang na nedávnom na stretnutí s investormi. Aktuálne automobilka Li plánuje uviesť na trh svoj prvý elektromobil s neskromným názvom Mega. Na trh by mal prísť už na prelome tohto a budúceho roku a šéf automobilky sa netají zámerom, aby sa tento elektromobil stal najpredávanejším modelom medzi autami s cenou nad 500 000 jüanov (v prepočte 63 000 eur). A to nielen medzi elektromobilmi, ale bez ohľadu na druh pohonu.

Video: Čínske diaľnice z vtáčej perspektívy vyrážajú dych!

Ďalšie štyri nové modely plánuje firma uviesť na trh na budúci rok, pričom tri z nich budú čisto elektrické vozidlá. Zámery šéfa automobilky Li Sianga možno trochu smrdia velikášstvom, ale je pravdou, že automobilke Li Motors sa na trhu aktuálne mimoriadne darí a na rozdiel od iných čínskych značiek jej rastú ako tržby, tak aj zisky.

Spoločnosť dodala za sedem mesiacov tohto roka na trh 173 251 áut, v medziročnom porovnaní to znamená rast o 145 percent. V 3. štvrťroku plánuje Li Auto predať vyše 100 000 áut. Len pre zaujímavosť porovnanie s nemeckými značkami: ich predaje sa podľa údajov Čínskej asociácie výrobcov áut (CAAM) pohybovali v 1. polroku od 30 000 do 70 000 áut a to autá v rámci miestnej cenovej vojny zväčša predávajú s výraznými zľavami.

debata chyba
Viac na túto tému: #prémiové značky #predaj áut v Číne #Li Auto #Li Mega
Články podľa značiek