Šéf Fordu po výlete s vlastným elektro-pikapom: Nebolo to jednoduché

Šéf Fordu vyrazil s vlastným elektrickým pikapom po Route 66, aby zistil na vlastnej koži, ako sa s ním naozaj žije. Priznal, že jednoduché to nebolo.

21.08.2023 16:00
F150 Ligtning Foto:
Šéf Fordu Jim Farley počas týždňového výletu s elektrickým pikapom F150 Lightning.
debata (6)

Šéf Fordu Jim Farley urobil presne to, čo by mal urobiť každý dobrý manažér, ktorému záleží na úspechu jeho firmy. Sadol si do auta, od ktorého Ford očakáva veľa a vyrazil s ním po legendárnej Route 66 na týždňový výlet, aby na vlastnej koži zistil, aké naozaj je. Tým autom bol elektrický pikap Ford F-150 Lightning.

Počas výletu navyše navštívil aj niekoľko dílerov Fordu, ktorých mal „po ceste“ a debatoval s nimi, ako aj s náhodnými ľuďmi počas nabíjania o ich dobrých aj zlých skúsenostiach s elektrickými autami. A s nezvyklou úprimnosťou priznal, že s elektrickým pikapom zažil skvelé veci, no cesta a najmä nabíjanie občas jednoduché neboli.

Test: Jazdený Ford Focus III. - klasik, ktorý nesklame
Video

Elektrický Ford F-150 Lightning je zatiaľ na trhu úspešný. Aj keď sa predaje elektrických áut tejto americkej automobilky najmä kvôli tvrdej cenovej vojne medziročne znížili, elektrický pikap je výnimkou. V druhom kvartáli toto roku jeho predaje medziročne vzrástli o takmer 120 percent a rástli, aj keď len mierne, aj v porovnaní s prvým kvartálom tohto roku. Navyše k značke priťahuje nových klientov – pre polovicu kupujúcich ide o prvý Ford, ktorý si zadovážili.

Situácia však nie je úplne ružová, pretože pcena auta radikálne vzrástla. Keď Ford približne pred dvomi rokmi spustil predobjednávky, inzeroval základnú cenu tesne pod hranicou 40-tisíc dolárov. V súčasnosti je však už vyššia o 20 000 (!) dolárov, čo mnohých odrádza. Paradoxne prechádzajú najmä k Rivianu R1T, ktorý je síce ešte o približne 10 000 dolárov drahší, ale vybavený oveľa luxusnejšie.

Jim Farley sa rozhodol uskutočniť svoj výlet možno aj pod dojmom skúseností jedného z majiteľov elektrického pikapu Ford, ktorý sa z nadšeného obdivovateľa stal úplným skeptikom. Sklamali ho najmä dlhý čas drobnej opravy, slabý dojazd a neustále problémy s dobíjaním, ktoré buď bolo pomalé, alebo nabíjačky nefungovali a pomoci sa nebolo možné dovolať (čo samozrejme nie je chyba auta).

Šéf Fordu, ktorý sám značku jednoznačne nasmeroval čisto k elektrickej budúcnosti, celkom prekvapivo v príspevkoch na Twitteri (aktuálne X), kde svoj výlet komentoval priznal, že na základe jeho osobných skúseností život s elektrickým pikapom občas naozaj nebol jednoduchý, nabíjanie je skutočne pomalé. Skonštatoval zároveň, že to pre neho bol naozaj „reality check“ a je treba urobiť veľa pre to, aby sa zlepšil spôsob, akým klienti elektrické autá vnímajú a nevzbudzovať v nich neprimerané očakávania.

Ford F-150 Lightning - 2022 Čítajte viac Ford prerába na každom elektromobile 32 000 dolárov. Vraj je to výhoda

Farley okrem toho zdôraznil, že to, čo môžu urobiť hneď, je po dohode s Teslou sprístupniť pre väčší komfort nabíjania užívateľom elektrických Fordov sieť 12 000 superchar­gerov Tesly.

V každom prípade je na celej situácii pozoruhodné, že po rokoch nekritickej adorácie elektromobilov sa na ne aj špičkoví manažéri začínajú pozerať realistickejšie, z čoho by v budúcnosti mohli mať prospech všetci, vrátane záujemcov o elektromobily, ktorí bude lepšie vedieť, „do čoho vlastne idú“.

© Autorské práva vyhradené

6 debata chyba
Viac na túto tému: #elektromobilita #Jim Farley #Ford F-150 Lightning #elektrický pick-up
Články podľa značiek