Bugatti predstavilo svoj okruhový špeciál Bolide už v roku 2020. Naživo sa ale táto šelma ukázala až v júni tohto roka, keď krúžila po slávnom okruhu Circuit de la Sarthe pred 24-hodinovým maratónom v Le Mans. Je to skutočné konštruktérske veľdielo – auto, postavené okolo šialeného 16-valcového motora 8,0 W16 so štvoricou turbodpchadiel a výkonom 1 361 kW. Táto ohromná sila poháňa hyperšport zbavený všetkého nepotrebného. Takže hmotnosť celého stroja klesla na 1 240 kg a tá výkonová len na 0,67 kilogramu na kôň.
Čítajte viac Bugatti Bolide: Z 0 na 500 km/h za 20,6 sekundy! Je to však rozlúčkaTeraz si Bolide môžeme pozrieť ešte podrobnejšie, doslova mu nahliadnuť pod kožu. Bugatti totiž zverejnilo fotografie monokoku, aby upozornilo na to, že projekt sa rodil od začiatku v súlade s pravidlami Medzinárodnej automobilovej federácie FIA. Ak by sa rozhodlo zamieriť na okruh, nemalo by mu v tom nič brániť. „Vzhľadom na to, že sme sa rozhodli premeniť víziu Bolide na skutočnosť, vedeli sme, že sa musíme nekompromisne sústrediť na niekoľko dôležitých oblastí dizajnu a vývoja,“ povedal Christian Willmann, hlavný vývojový inžinier pre model Bolide.
Preto má karbónový monokok extrémnu odolnosť a zvládne zaťaženie hmotnosťou 7,5 tony na stĺpikoch A. Na stĺpiky B môže pôsobiť záťaž až 12 ton, čo je záruka, že pri prevrátení karosérie nedôjde k deštrukcii kabíny. Vodič a spolujazdec majú k dispozícii 6-bodové bezpečnostné pásy, systém ochrany krčnej chrbtice a tiež hasiaci systém, ktorý je ešte účinnejší ako v reálnych okruhových špeciáloch. K znesiteľným pomerom v kabíne prispieva vysokovýkonná klimatizácia. Tri diely karbónovej karosérie sú spojené výlučne titánovými skrutkami.
Jazda s Bolide musí byť fascinujúca aj strašidelná zároveň. Bugatti udáva parametre, s ktorými sa len tak ľahko nestretnete. Na stovku zrýchľuje za 2,17 sekundy, na dvojnásobku je za 4,3, na trojstovke za 7,3 a na štvorstovke za 12,8 sekundy. To je čosi nepredstaviteľné. Lenže ešte sme neskončili. Je tu totiž ďalšia kolónka z ríše snov – Bolide s ľahkosťou prelomí aj hranicu 500 km/h. Zvládne ju za 20,6 sekundy. Len pre zaujímavosť, „bežný“ Chiron za tento čase neprekoná ani „len“ 400 km/h. Uvidíme, či Bugatti nasadí Bolide do reálnych pretekov. Medzi Porsche, Ferrari, Lamborghini a Alpine by sa isto nestratilo.