
Bugatti predstavilo svoj okruhový špeciál Bolide už v roku 2020. Naživo sa ale táto šelma ukázala až v júni tohto roka, keď krúžila po slávnom okruhu Circuit de la Sarthe pred 24-hodinovým maratónom v Le Mans. Je to skutočné konštruktérske veľdielo – auto, postavené okolo šialeného 16-valcového motora 8,0 W16 so štvoricou turbodpchadiel a výkonom 1 361 kW. Táto ohromná sila poháňa hyperšport zbavený všetkého nepotrebného. Takže hmotnosť celého stroja klesla na 1 240 kg a tá výkonová len na 0,67 kilogramu na kôň.

Teraz si Bolide môžeme pozrieť ešte podrobnejšie, doslova mu nahliadnuť pod kožu. Bugatti totiž zverejnilo fotografie monokoku, aby upozornilo na to, že projekt sa rodil od začiatku v súlade s pravidlami Medzinárodnej automobilovej federácie FIA. Ak by sa rozhodlo zamieriť na okruh, nemalo by mu v tom nič brániť. „Vzhľadom na to, že sme sa rozhodli premeniť víziu Bolide na skutočnosť, vedeli sme, že sa musíme nekompromisne sústrediť na niekoľko dôležitých oblastí dizajnu a vývoja,“ povedal Christian Willmann, hlavný vývojový inžinier pre model Bolide.

Preto má karbónový monokok extrémnu odolnosť a zvládne zaťaženie hmotnosťou 7,5 tony na stĺpikoch A. Na stĺpiky B môže pôsobiť záťaž až 12 ton, čo je záruka, že pri prevrátení karosérie nedôjde k deštrukcii kabíny. Vodič a spolujazdec majú k dispozícii 6-bodové bezpečnostné pásy, systém ochrany krčnej chrbtice a tiež hasiaci systém, ktorý je ešte účinnejší ako v reálnych okruhových špeciáloch. K znesiteľným pomerom v kabíne prispieva vysokovýkonná klimatizácia. Tri diely karbónovej karosérie sú spojené výlučne titánovými skrutkami.
Jazda s Bolide musí byť fascinujúca aj strašidelná zároveň. Bugatti udáva parametre, s ktorými sa len tak ľahko nestretnete. Na stovku zrýchľuje za 2,17 sekundy, na dvojnásobku je za 4,3, na trojstovke za 7,3 a na štvorstovke za 12,8 sekundy. To je čosi nepredstaviteľné. Lenže ešte sme neskončili. Je tu totiž ďalšia kolónka z ríše snov – Bolide s ľahkosťou prelomí aj hranicu 500 km/h. Zvládne ju za 20,6 sekundy. Len pre zaujímavosť, „bežný“ Chiron za tento čase neprekoná ani „len“ 400 km/h. Uvidíme, či Bugatti nasadí Bolide do reálnych pretekov. Medzi Porsche, Ferrari, Lamborghini a Alpine by sa isto nestratilo.