Mahindru Thar síce v Európe nepoznáme, ale v Indii je skutočnou legendou. Korene tohto pravoverného off-road s rysmi Jeepu Wrangler sú v osemdesiatych rokoch. Púštny názov Thar dostal síce až v roku 2010, ale v podstate ide o evolúciu oveľa staršieho typu MM540. Paralela s Wranglerom nie je vôbec náhodná. Mahindra totiž Jeep série CJ vyrábala už od štyridsiatych rokov minulého storočia. A pre jeho indický derivát vidí miesto aj v budúcnosti. Naznačuje to odvážnym koncept Mahindra Thar.e, ktorý sa predstavil na podujatí Futurescape v juhoafrickom Kapskom Meste.
Štúdia šokuje drsnými tvarmi, ktoré majú stelesňovať autentický duch a húževnatosť off-roadu, hoci komfortom by malo Thar.e koketovať skôr s SUV. „Thar.e je viac než len vytvorenie ďalšieho off-roadu, formuje víziu, ktorá predstavuje progresívny krok v automobilovom dizajne, bez toho, aby sme zabudli, odkiaľ sme prišli. Thar.e je naším vyhlásením o vzrušujúcej a zodpovednej budúcnosti," povedal na konto konceptu Pratap Bose, šéfdizajnér koncernu Mahindra & Mahindra. Zdá sa, že Thar.e má odnímateľné panely karosérie a využíva množstvo recyklovaných materiálov.
V interiéri spája Thar.e minimalizmus s funkčnosťou a zameriava sa len na to podstatné pre jazdu v teréne. Prvky ako centrálna otočná obrazovka, robustné držadlá a prehľadné usporiadanie ovládačov zdôrazňujú praktickosť Thar.e pre dobrodruhov v meste aj v teréne. Bohužiaľ, o technike nič nevieme. V každom prípade je Thar.e čistým batériovým elektromobilom s dvojicou elektromotorov. Pri svojich rozmeroch sa v ňom iste nájde dostatok miesta pre batériu, ktorá by mu mohla zaručiť solídny dojazd. O budúcnosti štúdie nie je zatiaľ nič známe.