Európske automobilky sa čoraz viac obávajú „útoku“ lacnejších čínskych značiek na európsky trh. Nedávno sme písali o to, že Európska komisia oznámila, že začína vyšetrovať, či zaviesť represívne clá na ochranu výrobcov automobilov v Európskej únii (EÚ) pred lacnejšími čínskymi dovozmi elektrických vozidiel, ktoré podľa nej využívajú štátne dotácie.
Francúzi u zverejnili, že nastavia pravidlá tak, aby sa tam dotácie na kúpu elektromobilov netýkali lacnej čínskej konkurencie. Chcú na to ísť cez ekológiu. Viac sme o tom písali v nasledujúcom článku:
Čítajte viac Francúzi už ‘zatrhli‘ dotácie na čínske elektromobily. Urobili to rafinovaneČínska automobilka Chery (ôsma najväčšia v Čine, jej predaj by mal v tomto roku dosiahnuť hranicu 2 milióny áut) oznámila, že tieto aktivity ich neznepokojujú a nijako kvôli nim nemieni svoje európske aktivity obmedzovať. Pridá sa tak značkám ako BYD, Xpeng, Nio a ďalším, ktoré už svoj zámer vsúpiť na európsky trh oznámili už skôr. Len pre zaujímavosť – do Európy sa chystá dokonca aj vietnamská automobilka VinFast, ktorá má takisto ambiciózne plány.
Ale späť k značke Chery. Čím chce tá osloviť Európanov? Asi neprekvapí, že hlavne automobilmi SUV. V priebehu nasledujúcich dvoch rokov chce uviesť na trh v Európe modely SUV dokonca od troch svojich značiek. A v roku 2024 by mohla rozhodnúť o výstavbe závodu v Európe. Uviedol to začiatkom týždňa Jochen Tüting, riaditeľ Chery Europe.
Tüting spresnil, že automobilka sa pripravuje na uvedenie svojich značiek Omoda a Jaecoo na všetky hlavné európske trhy, vrátane Nemecka, Británie, Španielska, Talianska a Francúzska. Do konca roku 2025 uvedie na európsky trh tri modely SUV z každej značky, a to ako plne elektrické, tak hybridné a tiež autá na fosílne palivá s ohľadom na rôzne časti Európy. Predaj elektrických vozidiel je napríklad vyšší v západoeurópskych krajinách ako na južných trhoch, poznamenal Tüting.
Treťou značkou je samotná Chery, ktorá v Europe bude debutovať začiatkom roku 2025. Najskôr spustí predaj kompaktného crossoveru Omoda 5 so spaľovacím motorom (s päťhviezdičkovým hodnotením bezpečnosti Euro NCAP) v Španielsku a v Nemecku bude od apríla predávať verziu na fosílne palivo aj plne elektrickú verziu. Jeho cena by sa mala pohybovať na hranici 30-tisíc eur.
Už v roku 2024 by čínsky koncern mal rozhodnúť o montážnom závode v Európe. Mal by byť tam, kde si značka získa najväčšiu dôveru a bude mať najlepšie predaje.