
Nová spojka E-clutch je podľa Hondy prvá automaticky ovládaná spojka na svete pre viacstupňovú motocyklovú prevodovku. Má zabezpečiť plynulé rozbehy, plynulé radenie rýchlostí a zastavenie bez toho, aby musel jazdec ovládať spojku. Elektronická spojka využíva technológiu elektronického ovládania, pravdepodobne elektromotorom, ktorá má poskytnúť okamžité a jemne vyladené ovládanie spojky na základe mnohých faktorov. Výsledkom má byť vysoký komfort jazdy.

Najväčším prekvapením ale je, že aj napriek elektronicky ovládanej spojke neprídu motocykle o páčku spojky. Tú môžu jazdci používať, ale aj nemusia. Honda tým vychádza v ústrety aj tým motocyklistom, ktorí majú používanie klasickej spojky takpovediac „v krvi“. Keďže ľahký a kompaktný systém je možné inštalovať bez väčších zmien v existujúcom usporiadaní motorov, Honda plánuje zaviesť E-Clutch do svojich motoriek vo v krátkom čase. Viac detailov o systéme ale neprezradila.

Vrátiť sa však musíme trošku do minulosti, pretože tvrdenie, že E-Clutch je prvou automatickou spojkou pre motocykle, nie je celkom pravdivé. Radenie bez použitia spojkovej páky mali napríklad Jawy 250 Automatic už v roku 1963. Samozrejme, išlo o mechanické a nie elektronické riešenie, ale radenie rýchlosti prebiehalo podobne, ako tomu bude pri spojke E-Clutch od Hondy. Tá ju pravdepodobne nasadí najprv do cestovných strojov, ako do Hondy Gold Wing alebo NT 1100.
