Honda e.Ny1: Ďalší pokus Hondy o elektromobil je SUV. Chce uspieť v Európe

Japonská značka sa viac sústredí na hybridizáciu modelového portfólia, no aby sa presadila na starom kontinente, musí rozšíriť aj ponuku elektromobilov. Nové kompaktné SUV má pomôcť dohnať náskok konkurencie v tomto segmente.

07.08.2023 10:00
Honda e.Ny1 2025 Foto:
Honda e.Ny1 je postavená na platforme e.N Architecture F, ktorá umožňuje kompaktnú zástavbu elektromotora, riadiacej jednotky aj prevodovky pod prednú kapotu.
debata (2)

Honda sa elektrickej budúcnosti rozhodne nebráni. Jej cieľom bolo elektrifikovať čo najskôr všetky modely ponúkané na európskych trhoch. Platí to o modeloch Jazz, Civic, HR-V, CR-V aj novinke ZR-V. Kompaktný crossover HR-V však dostane priameho nástupcu v podobe čisto elektrického modelu e.Ny1.

Honda e.Ny1 2025
Honda e.Ny1 2025
+6Honda e.Ny1 2025

Nejde však o premiéru elektromobilu v podaní Hondy. Prvým pokusom bol odvážny mestský hatchback Honda e s retro dizajnom, ktorý zákazníkov dostatočne nezaujal a Japonci sa preto rozhodli jeho výrobu po troch rokoch ukončiť. Autu s karosériou SUV by sa to stať nemalo, keďže práve tento segment stále dominuje predajným štatistikám.

Honda e.Ny1 2025
Honda e.Ny1 2025
+6Honda e.Ny1 2025

Okrem krkolomného názvu však Honda zlepšila viacero aspektov, ktoré by ju mali dotiahnuť na úroveň konkurenčných značiek, ktoré už majú v ponuke hneď niekoľko modelov. Základom je dostatočný dojazd 412 kilometrov, ktorý dokáže zabezpečiť akumulátor s kapacitou 68,8 kWh. Nabitie z 10 na 80 % by pritom malo trvať 45 minút.

Vzadu zaujme strešný spojler a prepojené... Foto: Honda
Honda e.Ny1 2025 5 Vzadu zaujme strešný spojler a prepojené svetlomety, pod ktorými sa nachádza namiesto loga nápis Honda.

Honda e.Ny1 je postavená na platforme e.N Architecture F, ktorá umožňuje kompaktnú zástavbu elektromotora, riadiacej jednotky aj prevodovky pod prednú kapotu. Celková hmotnosť všetkých troch dielcov aj s náplňami je len 77,4 kilogramu. Výkon 150 kW (204 k) putuje na kolesá prednej nápravy, pričom zrýchlenie z 0 na 100 km/h prebehne za 7,6 sekundy. Krútiaci moment je 310 Nm a maximálna rýchlosť má hodnotu 160 km/h.

V interiéri dominuje vertikálne orientovaná... Foto: Honda
Honda e.Ny1 2025 9 V interiéri dominuje vertikálne orientovaná dotyková obrazovka s uhlopriečkou 15,1 palca.

Zvonku novinka pôsobí robustne a zároveň uhladene. Hlavnou črtou sú veľké kolesá umiestnené v rohoch karosérie. Vzadu zaujme strešný spojler a prepojené svetlomety, pod ktorými sa nachádza namiesto loga nápis Honda. V interiéri dominuje vertikálne orientovaná dotyková obrazovka s uhlopriečkou 15,1 palca. Tá je doplnená digitálnym prístrojovým štítom pred vodičom s uhlopriečkou 10, 25 palca.

Honda e - 2020 Čítajte aj Elektrický ‘prepadák‘ Hondy končí. Už po troch rokoch

Sedadlá sú čalúnené syntetickou kožou. Batožinový priestor má objem 361 litrov a po sklopení operadiel zadných sedadiel sa prepravná kapacita zvýši na 1 176 litrov. O bezpečnosť posádky sa bude starať súbor bezpečnostných asistentov Honda SENSING, ktorý obsahuje predkolízneho asistenta, udržovanie v jazdnom pruhu, asistenta pre jazdu v zápche, rozpoznávanie dopravných značiek a sledovanie únavy vodiča.

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #elektromobil #Honda #SUV #crossover #Honda e.Ny1
Články podľa značiek