Honda sa elektrickej budúcnosti rozhodne nebráni. Jej cieľom bolo elektrifikovať čo najskôr všetky modely ponúkané na európskych trhoch. Platí to o modeloch Jazz, Civic, HR-V, CR-V aj novinke ZR-V. Kompaktný crossover HR-V však dostane priameho nástupcu v podobe čisto elektrického modelu e.Ny1.
Nejde však o premiéru elektromobilu v podaní Hondy. Prvým pokusom bol odvážny mestský hatchback Honda e s retro dizajnom, ktorý zákazníkov dostatočne nezaujal a Japonci sa preto rozhodli jeho výrobu po troch rokoch ukončiť. Autu s karosériou SUV by sa to stať nemalo, keďže práve tento segment stále dominuje predajným štatistikám.
Okrem krkolomného názvu však Honda zlepšila viacero aspektov, ktoré by ju mali dotiahnuť na úroveň konkurenčných značiek, ktoré už majú v ponuke hneď niekoľko modelov. Základom je dostatočný dojazd 412 kilometrov, ktorý dokáže zabezpečiť akumulátor s kapacitou 68,8 kWh. Nabitie z 10 na 80 % by pritom malo trvať 45 minút.

Honda e.Ny1 je postavená na platforme e.N Architecture F, ktorá umožňuje kompaktnú zástavbu elektromotora, riadiacej jednotky aj prevodovky pod prednú kapotu. Celková hmotnosť všetkých troch dielcov aj s náplňami je len 77,4 kilogramu. Výkon 150 kW (204 k) putuje na kolesá prednej nápravy, pričom zrýchlenie z 0 na 100 km/h prebehne za 7,6 sekundy. Krútiaci moment je 310 Nm a maximálna rýchlosť má hodnotu 160 km/h.

Zvonku novinka pôsobí robustne a zároveň uhladene. Hlavnou črtou sú veľké kolesá umiestnené v rohoch karosérie. Vzadu zaujme strešný spojler a prepojené svetlomety, pod ktorými sa nachádza namiesto loga nápis Honda. V interiéri dominuje vertikálne orientovaná dotyková obrazovka s uhlopriečkou 15,1 palca. Tá je doplnená digitálnym prístrojovým štítom pred vodičom s uhlopriečkou 10, 25 palca.

Sedadlá sú čalúnené syntetickou kožou. Batožinový priestor má objem 361 litrov a po sklopení operadiel zadných sedadiel sa prepravná kapacita zvýši na 1 176 litrov. O bezpečnosť posádky sa bude starať súbor bezpečnostných asistentov Honda SENSING, ktorý obsahuje predkolízneho asistenta, udržovanie v jazdnom pruhu, asistenta pre jazdu v zápche, rozpoznávanie dopravných značiek a sledovanie únavy vodiča.